Не само частни лица, но и фирмите започват да се отказват дори от коли втора ръка

Все по-малко германци купуват автомобили с дизелов двигател и спадът се усеща както при продажбите на нови коли, така и при автомобилите втора ръка, съобщи "Дойче веле". 

Тенденцията, която експертите прогнозираха още през 2015 г. след дизеловия скандал с "Фолксваген", става все по-очевидна: в Германия търсенето на нови и стари автомобили с дизелов двигател намалява. Така например през май продажбите на такива автомобили са спаднали с 6% в сравнение с май миналата година. При това този месец беше един от най-успешните за германския автомобилен пазар, който е и най-големият в Европа, защото като цяло продажбите на нови автомобили са скочили с 13% в сравнение с месец май 2016 г.

Виж още: Германия спира старите дизелови автомобили от движение

Не само частни лица, но и фирмите започват да се отказват от изобретената в Германия дизелова технология.

Доскоро три четвърти от закупените от юридически лица автомобили бяха с дизелови двигатели. Освен че дизеловото гориво в Германия е по-евтино от бензина, покупката на автомобил с дизелов двигател позволява на собствениците да ползват данъчни облекчения.

Така например 75,8% от закупените между януари и април 2015 г. фирмени автомобили са били дизелови. Година по-късно този дял намаля до 72,8%, а сега спадна до 68,4%. Данните бяха публикувани от Центъра за автомобилни изследвания към университета Дуисбург-Есен. 

Виж още: Германия предлага от 2030 г. да се спре използването на коли на бензин и дизел

Продавачите на автомобили втора ръка твърдят, че след тригодишна експлоатация на един дизелов автомобил цената му пада до 55.4 на сто от първоначалната продажна цена. Противниците на дизела твърдят, че азотният двуокис, изхвърлян от дизеловите двигатели, е особено вреден не само за околната среда, но и за човека. Затова някои големи германски градове възнамеряват да последват Щутгарт и да въведат забрана за движение на дизелови автомобил в градските центрове при неблагоприятна екологична обстановка. 

Тази грозяща забрана също е сред причините, поради които частните и юридическите лица започват да избягват покупката на дизелови автомобили. Много от германските градове не са взели окончателно решение, защото планираните забрани са съмнителни от юридическа гледна точка, казват от германския автомобилен клуб ADAC. 

Виж още: Барселона забранява старите автомобили

Директорът на центъра в Дуисбург-Есен проф. Фердинанд Дуденхьофер стига до заключението, че германските фирми постепенно започват да търсят алтернатива на дизела. "Въпреки че две трети от новорегистрираните фирмени автомобили все още са с дизелови двигатели, се забелязва тенденция към спад на продажбите на такива коли", смята експертът.

Източник: "Дойче веле"