Иновативните играчки пречат на говорното развитие на децата

Електронните играчки, които говорят, ходят, свирят и издават различни звуци, затормозяват развитието на речевите умения у децата.

Това показа изследване на Университета на Северна Аризона, САЩ. Иронията е, че повечето от тези играчки се рекламират и предлагат именно като образователни и насърчаващи придобиването на умения, пишe Nie-Jenite.bg.

Изследователите направили експеримент с участието на 26 двойки родители и деца на възраст 10-16 месеца. Всяко семейство получило три групи играчки. В първата влизали лаптоп за деца, говореща ферма и детски мобилен телефон. Втората се състояла от дървени пъзели r кубчета с картинки. В третата имало книжки с животни, фигури и цветя.

Виж още: Старомодните деца в епохата на "Фейсбук"

Най-малко помагала за развитието на речеви умения именно първата група играчки. Тя намалявала качеството и количеството на езикови елементи в арсенала на децата в сравнение с традиционните играчки.

При електронните игри, издаващи звуци, родителите най-малко разговаряли с децата. Докато книгите, напротив, позволявали на родителите и децата активно да общуват. Същото се получавало и при игрите с традиционните играчки.

Изводът е, че най-добре е да загърбим огромния арсенал "насърчаващи" джаджи и средства, рекламирани като даващи умения. Нека не се заблуждаваме - играчките, колкото и да са усъвършенствани, не могат да възпитат децата ни вместо нас. Най-ценното за тях си остава времето, прекарано пълноценно с родителите.

Виж още: А сега накъде - поколението Алфа

Източник: Nie-Jenite.bg