Куклата вече ще се предлага и с по-закръглена фигура, а също така по-ниска или по-висока на ръст в опит да си върне първото място в сърцата на момиченцата, които предпочитат Елза от "Замръзналото кралство"

Барби се променя! "Мател" добавиха три нови типа фигури към серията си кукли Fashionistas: миньонче, закръглена и източена. Новостите включват и още по-голямо разнообразие в цвета на кожата, прическите и облеклото на Барби.

От компанията обясниха този ход с желанието да предоставят на момиченцата по-богат избор - адекватен на съвременния свят, който ги заобикаля, и разширените представи за красотата, манифестирани от знаменитости с по-пищни фигури като Бийонсе и Ким Кардашиян.

Видео: Смазващите стандарти за красота и Защо имаме нелепи стандарти за красота - в 37 секунди

Това е най-мащабната промяна в 57-годишната история на Барби, отбелязва сп. "Тайм", което поставя куклата на актуалната си корица под заглавие "Новото тяло на Барби" - и разказва предисторията на този замисъл, пазен в строга тайна под кодовото име "Проект Изгрев".

Рискът за производителя е огромен, тъй като Барби не е просто кукла, отбелязва изданието - марката прави 1 млрд. долара оборот в над 150 държави. Само в САЩ 92% от момиченцата на възраст между три и 12 години притежават такава кукла, отчасти благодарение и на достъпната й там цена - 10 долара.

Виж още: Най-любопитните факти за Барби

Тя е американска икона, популярна колкото Мики Маус, а неин биограф отбелязва, че е направена, "за да научи жените - за добро или за зло - какво се очаква от тях в обществото".

Миналата година асортиментът от барбита беше разширен с 23 кукли с различни нюанси на кожата и косата. Правото на избор се изразява и в наличните 180 професии на куклата, напомнят от "Мател".

Видео: Реклама, която връща вярата ни в човечеството

Линията Fashionistas за 2016 г. включва 33 нови кукли, четири типа фигури, седем нюанса в цвета на кожата, 22 цвята на очите, 30 - на косата, 24 прически и безброй дрехи и аксесоари.

Извън САЩ новият асортимент ще се предлага от пролетта. Единственият недостатък? От "Мател" предупредиха, че сега един тоалет няма да бъде по мярка на всички кукли.

"Тайм" определя разширения асортимент като "логистичен кошмар" заради необходимостта да се договори допълнително пространство в търговските обекти.

Същевременно обаче продажбите на Барби спаднаха с 20% през 2012-2014 г. и това се превърна в тенденция, напомня списанието. С продуктовата си линия Lego Friends "Лего" се ориентираха към момиченцата и се наложиха като производител на играчки номер 1 в света през 2014 г.

След това "Хасбро" отнеха от "Мател" бизнеса с принцесите на "Дисни", докато Елза от "Замръзналото кралство" детронира Барби като най-популярната момичешка играчка. Загубите на "Мател" от Елза и останалите героини на "Дисни" се изчисляват на 500 млн. долара.

Видео: "Българската" Снежна кралица пее на 25 езика

Въображението приема всякакви форми и размери, затова светът на Барби еволюира, декларира краткият клип, режисиран от Рори Кенеди. Късометражното филмче обяснява откъде е дошло вдъхновението за новите кукли и ни среща с екипа, който прави тази промяна възможна.

Източник: "Мател", сп. "Тайм"