Прототип на новия високоскоростен японски влак Маглев постави нов рекорд за скорост, като разви 603 км/ч., информира "Франс прес"

Предишният рекорд - 590 км/ч., беше поставен само преди броени дни, на 14 април, и бе подобрен при изпитание с пътници в централната част на Япония. 

Рекордната скорост е била поддържана в продължение на 10,8 секунди при преминаване в тунел, поясни говорител на японската железопътна компания "Сентрал Джапан Рейлуейз",

Предвижда се влаковете Маглев да започнат да се движат между Шинагава в Токио и Нагоя в Централна Япония през 2027 г. 

Строителните дейности на най-дългото в света трасе за скоростни влакове на магнитна възглавница - Маглев, започнаха пред декември 2014. То трябва да е готово до 2027 г. и да свързва Токио и Нагоя на основния японски остров Хоншу, информира ТАСС.

В началото се изграждат двете крайни станции - на централната гара в Нагоя и на гара Шинагава в центъра на Токио. По информация от компанията оператор JR Tokai през идните години тръгва и строежът на поредица подземни тунели, където ще мине трасето на Маглев, информира в. "Монитор". Според проекта над 80% от цялото трасе с дължина 286 км ще се намира под земята. 

Последният модел японски Маглев може да се движи със средна скорост около 500 км/ч и ще изминава разстоянието между Токио и Нагоя за 40 мин. Сегашните японски скоростни влакове шинкансен (влак стрела) преодоляват това разстояние за час и 18 мин. 

Строителството на линията ще струва на JR Tokai 5,5 трилиона йени, или 45,8 млрд. долара. Планира се и продължение на трасето до Осака, което може да стане до 2047 г. Така общата дължина ще достигне 515 км. Пътуването ще отнема само 67 мин. вместо сегашните 2 часа и 25 мин. 

Влаковете Маглев (от "магнитна левитация") използват магнитно поле. За разлика от традиционните влакове той няма колела и не се докосва до релси. Между него и основата има въздушна възглавница. По-малкото движещи се и триещи се части позволяват по-голяма скорост и ефективност, но изграждането и поддържането на мрежата е скъпо.

Източник: "Франс прес", ТАСС, "Монитор"