Как да започнем представянето си така, че да ангажирате вниманието на публиката
Началото на една презентация е може би най-ключовия и рисков момент в цялата презентация. Ако не започнете добре, рискувате публиката да ви слуша с половин ухо и да се пита защо въобще е дошла. Всеки, който е бил на повече от няколко презентации на различни компании, обаче знае, че масовото начало включва няколко встъпителни думи за самата компания и това, с което тя се занимава.
Нещо, което е убийствено скучно. Ако си на тази презентация, най-вероятно знаеш вече с какво се занимава компанията. Или можеш да провериш впоследствие, ако си бил грабнат от презентацията. Да започнеш така е почти сигурен сигнал към аудиторията, че самата презентация няма да си заслужава особено.
Много по-ключово е да се започне с нещо, което ще привлече вниманието, с проблем, който е свързан с темата и действително засяга присъстващите. Проблем, който ще ги засегна и на интелектуално, и на емоционално ниво. Веднъж спечелена публиката ще ви слуша какво имате да ѝ кажете. Основното правило, което трябва да се следва за началото е едно - започнете ударно, накарайте ги да почувстват началото.
Inc.com предлагат 5 стратегии, с които да започнете презентацията си по завладяващ начин:
1. Проблем или възможност
Това е най-лесният начин да направите запомнящо се начало, което да улови вниманието на аудиторията - да преставите проблем, засягащ аудиторията, засягащ тези, които се опитвате да спечелите за клиенти. А след това им обяснявате с какво точно вие ще решите техния проблем. Абсолютно същият е подходът и с новата възможност. Начертайте на хората крайната цел, която биха достигнали, ако работят с вас. Накарайте ги да я поискат. Едва след това им кажете вече какво предлагате всъщност.
Виж още: Какви са основните видове презентации
2. Любопитен, важен факт
Започнете с факт, който засяга темата на презентацията. Нещо интересно, което веднага ще събуди вниманието на околните. Конкретните факти се помнят по-лесно и създават усещането, че знаеш малко повече по темата. А след самия факт вече се включвате в темата.
3. Метафора
Бизнес идеите не рядко са абстрактни и сложни за схващане. Човешкият ум пък е устроен така, че да мисли в метафори. Затова и стартирането на презентация с метафора на идеята, която лансираме, е добра идея. Ще събуди интереса на хората, ще ги накара да се замислят и да ви дадат вниманието си.
Виж още: 15 съвета за въздействаща презентация
4. Любопитно видео
Живеем в такава среда, че още от малки сме научени да обръщаме внимание на телевизията и видеото. Ако то е интересно, вниманието ни ще се задържи. Ако видеото е било наистина интересно и по темата, след като приключи, аудиторията трябва да е готова да чуе какво имате да ѝ кажете.
5. Взаимодействие с публиката
Помните онази финална сцена на "Вълка от Уолстрийт", в която главният герой започва презентацията си, карайки човек от публиката да му продаде писалка. По този начин вие излизате от правилата и привличате вниманието. Вкарвате самата публика в действието и създавате усещане, че нещо се случва. Взаимодействието задейства мозъка, кара те да мислиш и да възприемаш по-лесно информация. Замислтете се, в университета обикновено има два типа преподаватели - едни, които четат лекции и само ви карат да слушате, и други, които предизвикват дискусия. При кои ви беше по-интересно? Същото е и с презентирането.
Източник: Inc.com
1 Коментар
DumpsTech is your trusted source for cutting-edge tech solutions, offering innovative products and services designed to enhance efficiency and streamline processes. With a focus on the latest in technology trends, we empower businesses and individuals alike to stay ahead of the curve. Whether you're looking for secure software, advanced hardware, or tech consulting, DumpsTech delivers reliable, high-quality solutions that drive success. Join the future of technology with DumpsTech – where innovation meets excellence.