Защо служителите трябва да тренират усилено върху умението си да пишат
Пазарът на работна ръка, също както всички други неща в съвременния бизнес, се променя изключително бързо. И ако у нас се търсят масово хора с познания в IT сферата, поне 2 чужди езика или хора с чисто технически способности, то в глобален мащаб нещата са малко по-различни. И едно е качеството, което се цени изключително високо навсякъде - способност да пишеш и да комуникираш качествено.
Според изследване на Американската асоциация на колежите и работодателите 73% от фирмите търсят хора, които имат силни способности за писмена комуникация.
Ежедневното изпращане на имейли, комуникация с клиенти, поддържане на профили в социални мрежи на фирмата, блогове и т.н. е превърнало писмената комуникация в задължителен елемент, който се изисква от работодателите, наравно с лидерските умения и способността за работа в екип.
Виж още: Какви са чертите на добрия автор
Множество работодатели вече са осъзнали, че лошата псимена комуникация прави фирмата ни да изглежда зле и непрофесионално.
Според бизнесмена и колумнист на Inc.com Джейсън Фрийд ако трябва да избираме между няколко кандидати с идентични биографии, трябва да се спрем на най-добрият писател сред тях.
"Да си добър писател не се изчерпва с това само да пишеш ясно и без грешки. Ясното писане говори и за ясна мисъл. Наистина добрите писатели обаче могат да комуникират. Правят нещата лесно разбираеми. Могат да се поставят на мястото на другия. Знаят и какво да пропуснат. А това са качства, които искаш работещите за теб да имат.
Виж още: 10 съвета за писането от Стивън Кинг
Така и изследването на Американската асоциация на колежите и работодателите потвърждава това твърдение. Почти всички анкетирани работодатели са посочили, че търсят служители със силни комуникативни способности, като тези с диплома по английски език и/или комуникации са предпочитани в голяма част от случаите.
Източник: Inc.com
0 Коментара
Бъди първия коментирал! Вход Регистрация Влез с Facebook