Кметът на Гренобъл ще прекрати договора на общината с една от най-големите агенции за външна реклама

Френският град Гренобъл се готви да направи една уникална по рода си промяна. В отговор на предизборното си обещание кметът еколог Ерик Пьоле ще премахне между януари и април 2016 г. всичките 326 рекламни знака, сред които и 64 блиборда, като ги замени със зеленина.

Догодина изтича договорът на общината с JCDecaux - една от най-големите агенции за външна реклама.

Зеленина вместо реклами

"Общината избира да освободи публичното пространство от реклами, за да развие местата в зони за израз на обществено мнение", споделя Пьоле, който е част от Зелената партия във Франция.

В града, чието население е от близо 160 хил. души, до пролетта ще бъдат засадени около 50 млади дръвчета на мястото на някои от билбордите.

По-малките места, използвани досега за реклама, пък ще бъдат дадени на местни културни и социални групи, където да представят себе си.

Рекламите не отговарят вече на очакванията на града

Според властите в града, билбордите, които са поставени през 1976 г., вече не съответстват на очакванията на жителите за вида на публичните места.

Част от загубите, които Гренобъл ще понесе от липсата на външна реклама в града, се очаква да се покрият от засилена реклама в интернет. 

Гренобъл е доста зелено ориентиран град. По улиците могат да се срещнат зарядни за електромобили, градският транспорт е еко, а през 2009 г. е приложен на практика и модела за "Зелената лаборатория" - същински град в града, който показва как природата и града могат да съжителстват без проблем.

Източник: telegraph.co.uk