Повече от 50% от всичките 15,7 млрд. лири, които ще се похарчат за реклама във Великобритания през 2015 г., ще бъдат отделени за кампании в онлайн медии

Group M - световното подразделение за купуване на рекламно пространство в медиите на компанията WPP, прогнозира, че следващата година ще бъде преломна за британския маркетингов пазар, а и за света, информира в. "Индипендънт".

Виж още: "Карат" прогнозира 5% ръст на глобалните инвестиции за реклама догодина

 Ръст на дигитална реклама 

Обединеното кралство ще стане първата държава в света, в която купуването на дигитална реклама ще надмине това на рекламата в печатните медии, киното, градския транспорт, билбордовете, телевизията и радиото, взети заедно. 

Причина за това е огромното внимание на британците към мобилните устройства, социалните медии и пазаруването в интернет. 

Виж още: 85% ръст на мобилната реклама

Платеното търсене

Очаква се във Великобритания през годината да се похарчат за реклама 15,7 млрд. лири, при 12,7% ръст на дигиталните кампании на годишна база до над 8 млрд. лири. 

Ако това се случи, над 1 лира на всеки похарчени две в страната за реклама ще бъде отделена в дигиталните медии. 

Group M твърди, че над 160 млн. лири ще бъдат отклонени във Великобритания от рекламата в печатните медии към реклама в дигиталните. 

Платеното търсене в интернет ще нарасне до 4,2 млрд. лири, с около 29% в мобилните устройства, предимно в "Гугъл", който има над 90% пазарен дял в страната.

Виж още: iProspect навлиза и на българския пазар

Дигитален бум и в Швеция

Експертите прогнозират, че Кралството ще бъде последвано от Швеция, в която също вложенията в дигитална реклама ще надхвърлят инвестициите в останалите видове маркетинг. 

През 2015 г. се очаква 47% от купените кампании в страната да са дигитални. 

За Дания този процент се предвижда да достигне 43, за Австрия - 42, а за Норвегия - 40.

Виж още: Защо рекламодателите се пренасочват от телевизията към онлайн видеото?