Повече от 50% от всичките 15,7 млрд. лири, които ще се похарчат за реклама във Великобритания през 2015 г., ще бъдат отделени за кампании в онлайн медии
Group M - световното подразделение за купуване на рекламно пространство в медиите на компанията WPP, прогнозира, че следващата година ще бъде преломна за британския маркетингов пазар, а и за света, информира в. "Индипендънт".
Виж още: "Карат" прогнозира 5% ръст на глобалните инвестиции за реклама догодина
Ръст на дигитална реклама
Обединеното кралство ще стане първата държава в света, в която купуването на дигитална реклама ще надмине това на рекламата в печатните медии, киното, градския транспорт, билбордовете, телевизията и радиото, взети заедно.
Причина за това е огромното внимание на британците към мобилните устройства, социалните медии и пазаруването в интернет.
Виж още: 85% ръст на мобилната реклама
Платеното търсене
Очаква се във Великобритания през годината да се похарчат за реклама 15,7 млрд. лири, при 12,7% ръст на дигиталните кампании на годишна база до над 8 млрд. лири.
Ако това се случи, над 1 лира на всеки похарчени две в страната за реклама ще бъде отделена в дигиталните медии.
Group M твърди, че над 160 млн. лири ще бъдат отклонени във Великобритания от рекламата в печатните медии към реклама в дигиталните.
Платеното търсене в интернет ще нарасне до 4,2 млрд. лири, с около 29% в мобилните устройства, предимно в "Гугъл", който има над 90% пазарен дял в страната.
Виж още: iProspect навлиза и на българския пазар
Дигитален бум и в Швеция
Експертите прогнозират, че Кралството ще бъде последвано от Швеция, в която също вложенията в дигитална реклама ще надхвърлят инвестициите в останалите видове маркетинг.
През 2015 г. се очаква 47% от купените кампании в страната да са дигитални.
За Дания този процент се предвижда да достигне 43, за Австрия - 42, а за Норвегия - 40.
Виж още: Защо рекламодателите се пренасочват от телевизията към онлайн видеото?
1 Коментар
Развити държави. Тук още всичко се налива в ТВ, защото работела?! По-скоро си пазят работните места мишоците, защото е най-неизмеримо и е перфектно за тях и техните шефове. Ама и тук ще се случи. Просто трябва от централите да им кажат и тук ще изпълнят. Въпрос на време. Не на последно място и ЗНАНИЯ, които липсват на местните нафталини :)