Компанията започва да предава мачове на живо, а също така и да продуцира собствено развлекателно съдържание

Ръководителят и съосновател на "Фейсбук" Марк Зукърбърг обяви, че социалната мрежа вече е достигнала прага от 2 млрд. потребители, предадоха агенциите. 

По данни на ООН към 2015 г. населението на планетата е 7,3 млрд. "Светът е малко по-светъл сега", написа от профила си в мрежата самият й основател. Прагът от 1 милиард потребители бе прехвърлен през октомври 2012 г.

Създаден през 2004 година, "Фейсбук" се превърна в интернет гигант и разрастването му не отслабва, най-вече благодарение на рекламата, която е основна част от приходите му. Чистата му печалба скочи с над 75% до 3 млрд. долара през първото тримесечие, а оборотът му се е увеличил с 49% до 8 млрд. долара. 

Виж още: "Фейсбук" наема 3000 души да контролират съдържанието

Групата купи други технологични компании, сред които "Инстаграм", "УотсАп" и "Окюлъс", и се впусна във виртуалната реалност и изкуствения интелект. 

Самата социална мрежа продължава да се променя и да намира нови начини да отговаря на търсенията на потрелителите. Така например вчера стана ясно, че "Фейсбук" вече ще предава на живо мачовете от Шампионската лига за американските потребители чрез страницата "Фокс спортс". 

В понеделник от компанията съобщиха, че започват да продуцират различни предавания, сериали и телевизионни игри. През 2016 г. тя се впусна и в онлайн търговията.

Виж още: Какво "Фейсбук" знае за нас

Сега 33-годишният Зукърбърг иска да постигне още повече и да повлияе на облика на социалната мрежа. "Напредваме, за да свържем цял свят, а сега работим, за да направим света по-близък", да обединяваме хората, каза той в собствената си страница в мрежата. Той започна и обиколка в САЩ, за да чуе "надеждите и проблемите" на американците, с което силно наподоби избирателна кампания. 

Някои медии твърдят, че дори е хвърлил око на Белия дом след няколко години, но засега той отрича. 

"Фейсбук", изглежда, иска да бъде повече "общност", а не технологична компания, изтъква анализаторът Брайън Блау. Наскоро компанията изрази и волята си да сътрудничи с традиционните медии за борба с фалшивите новини.

Виж още: "Фейсбук" с нова политика срещу следенето на потребители

Източник: Ройтерс, в. "Сега"