"Половината пари, които харча за реклама, са изгубени. Проблемът е, че не знам коя половина."

Това казва през XIX в. прочутият търговец от щата Филаделфия Джон Уонамейкър, който измисля етикетите с цени.

Повечето представители на средния и малък бизнес и днес са изправени пред дилемата на Уонамейкър. За разлика от рекламодателите-гиганти, те не могат да си позволят огромни бюджети за телевизионни реклами и страници в елитни списания.

Kлючът е в това да намерите подходящия рекламен канал, който най-добре съответства на бизнеса ви, подсказва сп. Entrepreneur. Ето няколко конкретни препоръки:

Печатните медии
Въпреки мрачните прогнози за смъртта на вестниците, рекламата в тях си заслужава за някои сфери на бизнеса. Местните издания са добра оферта. В тях можете да продадете полезни стоки и услуги на гражданите с местожителство, близо до адреса на вашата фирма. Печатните медии с национално разпространение са подходящи например за реклами на продукти, предназначени за бъдещи родители, семейството, домашния бит.

Телевизията
Засега силата на влияние на тази медия е неоспорима. Тя е подходяща за промотиране на нова кола. В ефира на живо може да се рекламира кухненско обзавеждане или фитнес уред, чиито качества са най-убедителни, когато се демонстрират. Такива реклами обикновено е хубаво да съдържат призив за действие чрез телефон или уеб сайт.

Радиото
То е най-добро за достигането на младата, добре образована и вече работеща аудитория, която може да си позволи собствен автомобил. В него има радио, което винаги работи на път за офиса или вечер, когато трафикът "арестува" пътуващите към вкъщи.

Списанията
Продават красота и лукс, стил и начин на живот, предмети-мечта, приятни и полезни услуги в ежедневието и в свободното време, добро настроение и нещо, с което да се похвалите. Всичко според специфичната аудитория. Какви са вашите клиенти – предимно мъже или по-скоро жени? Какъв е доходът им? Ето това са въпросите, които най-точно ще ви ориентират защо трябва да се рекламира и в списания.

Реклама в справочниците
Съобщенията в безплатните градски информационни гайдове или в указателите с жълти страници са подходящи за заведения за хранене, магазини, местни услуги по домовете като поправки на електрически уреди или водопроводна система, козметични, фризьорски салони, зъболекарски, юридически услуги, учебни заведения и изобщо всички видове малък бизнес в големия град.

Интернет банери
Сложете ги до публикации в сайтове, на които потенциалните ви клиенти имат доверие. Вършат добра работа, ако предлагате поръчка на услугата или продукта си със sms, по телефона или чрез сайта ви.

E-мейл маркетинг
Много евтино и ефективно, ако успеете да съберете електронните адреси на тези, до които искате да достигнете. Така можете да осведомявате постоянните си клиенти и да им предлагате да ви препоръчат на други. Тази форма на реклама е подходяща за големи магазини за хранителни продукти и стоки за дома, които постоянно предлагат намаления. 

Маркетинг в интернет търсачките
Искате да сте на един клик разстояние, нали? Много ефективно и сравнително евтино може да ви излезе заплащането за това да излизате напред в резултатите от търсенето в "Гугъл". Рекламата ви ще се появява, когато някой потребител е потърсил в търсачките конкретните ключови думи, свързани с вашия бизнес. (И ще заплащате за всяко кликване върху рекламата ви.) Този вид реклама върши работа при популяризирането на оферти, свързани с туризъм, играчки, обувки и др.

Източник: Entrepreneur