...Ако искате да привличате лоялни клиенти

В днешните условия за бизнес има една голяма истина - клиентът има огромен избор. Твърде малко са сферите, където условията са почти монополни или поне конкуренцията е малка. За всички останали важи правилото, че клиентът ще ви предпочита, докато някой не му предложи нещо по-добро.

В този свят на постоянна конкуренция, един от най-сигурните начини да привлечете трайно потребителите си е да ги накарате да повярват във вас. 

И тъй като става въпрос за вяра, най-добрият учител са религиите. Как религиите успяват да привлекат последователи, който да вярват? Как прокарват посланията си? Отговорът е прост - чрез истории и притчи. 

Още от най-дълбока древност басните и кратките истории са най-лесният начин за предаване на мъдрост и послания. Ако са разказани добре, те привличат хората. Създават вярващи. А в нашия случай - верни клиенти. Ако накараш човека да те слуша, много по-вероятно е той да се съгласи с теб.

И все пак кои са историите, които искаме нашият бранд да разказва? Какви истории трябва да поместим на сайта си, за да привлича той потребителите? 

Виж още: Новите маркетинг оръжия​

Историята на вашата фирма 

Тази история дава на потребителите представата кои сте вие, с какво се занимавате, откъде сте тръгнали. Някои от най-големите компании в света са започнали пътя си в нечий гараж. Вашата може да е имала по-добро начало, но все е изминала някакъв път. Покажете този път, направете от него история, която си заслужава четенето, интересна е за клиента. Така ще събудите симпатия.

Историята на вашия доволен клиент

Тук идва моментът, който дава достоверност. Клиентът е онзи независим съдник за качеството на това, което предлагате. Той дава оценка на труда ви. Освен това, разказана по правилния начин, ни поставя в една много важна позиция - този, който решава проблемите на другите. Представяйки неговия огромен проблем в началото, нашата намеса и крайния резултат, ние даваме един съвсем завършен героичен наратив, който ни показва в най-добрата възможна светлина. Ако и самият клиент го разкаже от първо лице е още по-добре и още по-въздействащо.

Виж още: 5 примера за вирусна реклама, които разбиват стереотипите​

Личната затрогваща история

Ако историята на компанията дава информация на потребителите кои сме и откъде сме тръгнали, личната история ще каже много повече за нашия дух и накъде сме се запътили. Това е личната гледна точка - защо сме се захванали с това, как сме го постигнали, какво означава тази фирма за нас и какво е нейното място в обществото. Тук е емоционалният момент, с който печелим клиентите си. В тази история се показват ценностите, които компанията ни застъпва, и, в които клиентите да се припознаят. Тук правим нещата лични, докосваме душата на този, който чете. 

Ако иска да привлича лоялни клиенти, освен качествени услуги, бизнесът вече трябва да предлага и възможност клиентът да се идентифицира с бранда. А това става с истории - въздействащи и автентични. Защото няма нищо по-неприятно от това да те хванат, че лъжеш. Тогава целият ти имидж си е заминал.