Как ще изглежда маркетингът до две-три години?

Попитахме лекторите на предстоящия Webit.festival (www.webit.bg), които са сред най-изявените маркетинг и рекламни експерти в Европа, как ще изглежда маркетингът след няколко години.

Най-големият и влиятелен форум за маркетинг и дигитални технологии в България и един от най-големите в Европа е домакин на маркетинг и технологични лидери от BPS, Havas Worldwide, Bayer, Thomson Reuters, Saatchi & Saatchi, "Дойче веле", "Ню Йорк таймс", Acer, MEC Global, John Lewis, LEGO Group и редица други световни компании.

Виж още: Какво Ви очаква в бъдещето? Как да бъдете по-успешни утре?

Преди да ги чуете от сцената на маркетинг и иновационния форум в рамките на фестивала Webit на 19 и 20 април, ето какви са техните очаквания за развитието на маркетинг и рекламната индустрия след две-три години:

Виртуална реалност

Социалните медии ще се превърнат в платформа за виртуални преживявания с бранда. Посредством социалните медии и виртуалната реалност все повече хора ще могат да изпробват даден продукт или услуга, преди да платят за тях.

Поколение Z

Новото поколение Z ще промени начина, по който се таргетират групите. Все повече посланията и комуникацията ще бъдат насочвани не по демографски данни, а по ценностна система и разбирания за света. За това голяма роля ще играят Големите данни.

Big Data

Големите дани (big data) ще помогнат не само да се създаде много по-близка и пълноценна връзка с клиента, но и да се разбере неговото реално преживяване с бранда - и да се направи по-силно и вълнуващо. Успешните брандове ще използват данните и анализите им, за да правят всеки досег до продукта или услугата си все по-забележителни. 

Алгоритми

Все повече алгоритми и аналитични данни ще стават част от работата на маркетинг специалистите и сливането на длъжностите на маркетинг и информационен или технологичен директор (в зависимост от бранша) ще става все по-реално. 

Като обобщение:

данните ще помагат на брандовете да създават стойност и лично преживяване на потребителя с тях. До няколко години все по-малко ще таргетираме потребители, а ще създаваме ценни връзки и стойност за тях. Звучи ли ви познато? Говорим за приятелства.

Разбира се, на предстоящия форум за маркетинг и иновации на фестивала Webit ще се говори много за създаване на контекстуално съдържание, за оптимизация за търсещи машини, за programmatic (автоматизирана), видео и мобилна реклама и технологии и стратегии на брандовете в бързо променящия се нов дигитален свят.

Про-билетът дава достъп до всички събития на Webit.Festival. Ако сте стартираща компания, можете да кандидатствате за специален StartUp билет с отстъпка. Платиненият билет дава достъп до официалните събития на фестивала, вкл. две официални вечери, два обяда - на лидерите и на изпълнителните директори - и достъп до ложата с лекторите.

Цените на билетите ще се повишат скоро. Побързайте да закупите своя достъп от www.webit.bg, защото местата вече са ограничени.

Предстоящия Webit.festival е домакин на девет прояви в рамките на два дни: технологична конференция, конференция за маркетинг и иновации, конференция за програмисти, конференция "Умни градове", председателствана от кмета на София, конференция за лидерство, председателствана от президента на България, събитие за стартиращи компании, уъркшопове и обучения. 

Световната серия събития Webit e създадена от Пламен Русев, български сериен предприемач и инвеститор.

Той, съпругата му Аниела Русева и международният им екип само за седем години наложиха събитията Webit сред най-престижните и влиятелни форуми за дигиталната икономика, единица мярка за среща на най-високо равнище между световни технологични, дигитални, маркетинг, рекламни и медийни експерти.

Наред с това тяхната фондация Webit Foundation подпомага предприемачи от цял свят, като предоставя маркетинг ресурси и менторство, създавайки възможност за младите и иновативни компании да се свържат с инвеститори, медии и корпорации.

Първото Webit събитие се състоя в София през октомври 2009 г. Днес Webit се провежда още в Турция; Дубай (Обединените арабски емирства), Сингапур и Индия.

Източник: Webit