Как да свършим за дни работата, която по принцип ни отнема седмица

В днешно време мнозинството от хората имат чувството, че 24 часа за денонощие са безкрайно недостатъчни. Просто не можеш да свършиш всичко, което искаш. 

Трябва да балансираш между работа, хобита, приятели, половинката, родителите, разните допълнителни проекти, които ти се въртят из главата и какво ли още не. Всичко това води до един безкрайно забързан ден и още повече - до излишен стрес.

Разбира се, има начин как да се справим с това. Изисква се обаче дисциплинираност и умение за планиране на времето. Известната писателка и бизнес дама Жаклин Уитмор дава няколко съвета, с които да оптимизираме максимално работния си график така, че да можем да свършим седмичната работа само за няколко дни. 

Ето и трите важни стъпки: 

1. Определете приоритетите си и ги следвайте

Реално не всички задачи са еднакво важни. Може да имате дълъг списък със задачи за всеки ден от седмицата, но ако не знаете как да разграничите проектите, които са от жизненоважно значение за вашия бизнес от тези, които могат да почакат, ще се почувствате като хамстер в колело - постоянно в движение, но никога не достигащ крайната цел.

За да управлявате правилно обема на работа и да избегнете претоварването, трябва да се научите да делегирате и да отказвате. С други думи, трябва да създадете списък, делящ нещата на такива, които допринасят за развитието и успеха на вашия бизнес и такива, които трябва да зарежете.

Всеки час, който губите в работа по досадни задачи, отнема от времето, което може да използвате за нещо, което обичате да правите.  

Виж още: На каква възраст пилеем най-много от времето си

2. Използвайте преки пътища

Под преки пътища в случая имаме предвид мобилни приложения и инструменти, които могат да ви спестят време и да направят работата ви по-ефективна. Те могат да бъдат изключително полезни, когато става въпрос за повтарящи се задачи като отговаряне на имейли и управление на графици.  

Малките промени в ежедневната ви работна стратегия ще ви спестят много време в дългосрочен план. Отделете около половин час само за рутинните задачи като преглеждането на имейли и съобщения в социалните мрежи, и посветете останалото си време изцяло на най-важните проекти за деня. Колкото и странно да звучи, този допълнителен половин час ще съкрати значително работната ви седмица.

Виж още: Десет съвета за живота от Чарлс Буковски

3. Премахнете всичко, което може да ви разсее

Ако имате смартфон, знаете, че е почти невъзможно да не го погледнете от време на време. Ако не сте внимателни, лесно може да изгубите представа за времето. Честата проверка на електронната поща, вмъкването на нова среща в графика и редовното четенето на блогове може да изглеждат незначителни за цялостната ви продуктивност, но истината е, че тези 10 или 15-минутни занимания бързо се натрупват.

Най-значим е проблемът са имейлите. Над 33% от предприемачите се съгласяват с твърдението, че електронната поща е внася най-много напрежение и стрес в работата им, съобщава Дейвид Скарола, вицепрезидент на The Alternative Board.

Виж още: 6 признака, че пропиляваме живота си

Щом прочетете дадено съобщение, не отлагайте реакцията си за по-късно. Без значение дали ще го запишете, изтриете или ще изпратите отговор, трябва да се заемете с него възможно най-скоро, за да не преминавате през същия процес на преглед и анализ няколко пъти в рамките на един ден.

Да работите дълги часове е избор. Използвайте тези три стъпки, за да съкратите работната седмица и да освободите време за личния си живот. Както се казва "Не работете много, работете умно."

Източник: entrepreneur.com