Какви типове грешки дразнят работещите най-много и карат способните служители да си търсят друга работа

Един от начините да се задържат добрите служители е разумното ръководене. Добрите решения, справедливото и разбрано отношение към работещите и цялостната честност на шефа могат да накарат много хора да останат във фирмата, дори и само, за да работят с този човек. 

Но случаят далеч не винаги е такъв. Можем да попаднем на отчайващи началници и те да направят престоя ни на работа в неприятно изживяване. 

Entrepreneur.com извежда седем особено зловредни управленски поведения, които подтикват талантливите кадри да потърсят късмета си другаде.

Ето кои са те:

1. Шефът не спазва обещанията си

Ако началникът не държи на думата си, как може да очаквате другите да държат на своята? Това поведение поражда култура, толерираща липсата на отговорност в екипа. А липсата до отговорност води до лошо представяне.

2. Не обръща внимание на слабите служители

Слабите служители демотивират силните; влияят на останалите членове на екипа и на успеха му като цяло. Колкото повече шефът отлага мерките за справяне с неудовлетворяващото представяне, толкова по-голям става рискът да загуби ключовите си играчи.ю

Виж още: Как да се справяме с трите най-лоши типа шефове​

3. Не провежда редовни срещи

Когато мениджърите направят избора да не се срещат редовно с хората си, те изпращат сигнал, че общуването в рамките на екипа не е важно. А когато служителите не общуват редовно, те вероятно не участват във вземането на важни решения и не се учат едни от други.

4. Отхвърля мненията и идеите на хората си

Никой не обича всезнайковците, а когато един ръководител отхвърля идеите и мненията на подчинените си, той изпраща сигнала, че е по-умен от тях. С течение на времето хората му спират да споделят хрумванията си, а иновациите секват. Крайният резултат е загуба на конкурентоспособност.

Виж още: Пет признака, че шефът ви не иска да имате успех​

5. Микромениджмънт

Шефът вярва, че има само един начин за изпълнение на дадена задача - неговият. В такъв случай служителите започват да смятат, че той страда от мания за контрол. Мнозина се научават да разчитат на него за всички решения и, докато се усети, шефът вършите работата на целия си екип.

6. Демонстрира арогантност

Това, че някой е мениджър, не значи, че е крал/кралица. Арогантността е проява на неуважение, която трябва да избягвате.

Виж още: Как шефът да каже "Да"

7. Неефективно делегиране

Основната отговорност на мениджъра е да впряга усилията на хората си в изпълнение на целите. Това значи, че трябва да делегира. Мнозина млади ръководители не могат да се справят, а други направо смятат делегирането за рисково и го избягват, водени от страха да не загубят контрол, да не се сбогуват с репутацията си на „експерти“ или да се изправят пред непознатото.

Източник: Entrepreneur.com