... А клиентите правят

Всички сме гледали комедии с главни действащи лица готвачи. Те са избухливи, честолюбиви и лесно се засягат. Истината е, че тези хора работят под голямо напрежение и буквално изпускат пара - в кухнята температурата е наистина висока и това не е метафора. Да, те са си избрали занаята, но има моменти, когато поведението на клиентите ги ядосва много. Кои са тези случаи?

1. Не се появявате, въпреки че имате резервация

Ако маса за четирима остане празна, това може да има дълготраен негативен ефект върху бизнеса и е едно от нещата, които готвачите наистина много мразят.

Ако сте направили резервация, но не можете да посетите ресторанта, просто се обадете и уведомете управата. Дори и да остават само 24 часа до резервацията.

Така ресторантът има доста голям шанс да продаде местата, а и някой, който наистина иска да го посети, ще ви бъде благодарен.

Много по-добре е да уведомите готвача дори в последния момент, отколкото да установи, че не сте се появили 20 минути след часа на резевацията ви.

2. Появявате се точно преди часа на затваряне

Това вече ще влуди главният готвач и наистина ще разстрои кухнята. Една храна, приготвена в 23,30, със сигурност не е толкова добра, колкото онази, която е в плана на кухнята за вечерта.

Приготвянето на храна винаги е сложно и следствие от добро планиране и организация. Малко преди края на дългия работен ден персоналът в кухнята е уморен, необходимите продукти нужни вече са прибрани, изхвърлени или не са в най-добрия си вид. Всички искат да се приберат вкъщи. Поръчка, направена по това време, вероятно ще бъде изпълнена, но няма да вкусите храна, приготвена с любов.

3. Пушите между ястията

Е, това вече обърква работата в кухнята по няколко причини.

Първо: ще трябва да забавят работата си и издаването на храната. Храната ви се сервира, когато сте седнали на мястото си и можете да я опитате в най-добрия й вид.

Второ: пушенето напълно обърква вкусовите ви рецептори – след една цигара няма как да усетите фините нотки в храната, които хората в кухнята са постигнали след часове работа.  

4. Размествате менюто

Има причина ресторантите да работят с изготвени менюта, разделени в 5-6-7 стъпки които са вече установени. Това е единственият начин кухнята да успява да се справи с приготвянето на храната такава, каквато трябва да бъде.

Вие обаче може да вземете решение да поръчате само три стъпки от класическото меню и да изключите две стъпки от дегустационното меню. В същото време човек на вашата маса решава да си поръча едно нещо от класическото меню и осем от дегустационното, но без рибата?

Това вече е проблем на всички работещи в кухнята. Вие просто ще направите и без това трудната им работа още по-трудна.

5. Лъжете че имате алергии

Готвачите наистина мразят това, че в днешно време много от гостите им често декларират алергия към определени продукти в ястията.

Ако не обичате яйца, просто го кажете на готвача, не се преструвайте, че те ще ви убият – вместо това си поръчайте нещо без яйца.

А какво да кажем за модната непоносимост към глутен? Статистически само 0,02% от хората по света страдат от целиакия. В същото време т.нар. "нецелиакална непоносимост към глутен" е нещо като модерна епидемия.

Няма по-лошо от това клиент да твърди, че има непоносимост към глутена и после когато количката с тортите мине край него, да забрави за този проблем.

6. Задавате глупави въпроси

В днешно време готвачите са отворени към това да разговарят с гостите си, които искат да научат повече за храната, която им е поднесена. Правилно структуриран и зададен въпрос позволява на готвача да сподели повече за идеите си по менюто или за някое специално ястие и носи удовлетворение както на готвача, така и на госта.

Но тъпи въпроси като "Познавате ли моя приятел Момо Леое, главен готвач на миланския "Скала". Знаете ли той как приготвя бьоф бургиньон?" наистина ще постави търпимостта на готвача на изпитание.

Източник: Goodlife