"Олд Спайс" разкриват тайната, която всички търсим

Може би ви е направило впечатление, че напоследък в рекламните блокове се завъртя клип на добре познатия американски бранд "Олд Спайс". Знаете ли обаче, че именно тази марка създава една от най-успешните вирусни рекламни кампании в историята? И всичко започва с тази реклама: "Мъжът, на когото може да мирише мъжът ви" (The Man Your Man Could Smell Like).

Идеята за нея идва след проучване на пазара, според което над 70% от решението за покупка на определен мъжки козметичен продукт (душ-гел, дезодорант) зависи от жена. Това може да бъде майката, сестрата, приятелката, годеницата, съпругата. Поради тази причина "Олд Спайс" решават да отправят своето рекламно съобщение към жените.

Видеото лесно привлича вниманието, а лицето на Исая Мустафа се превръща в аналог на "Олд Спайс". Компанията обаче иска да се установи като пълен лидер на американския пазар, а едно видео трудно може да постигне това. Така решават да създадат кампания за отговори ("Response campaign").

Виж още: Седемте златни съвета на Красимир Пиперков

Основната цел на компанията е да се свърже с потребителите си на по-лично ниво, без обаче да очаква, че това ще се превърне в успешна вирусна тактика. Продължителността на кампанията е три дни, през които Исая Мустафа отговаря чрез видеосъобщения на коментари и въпроси от страницата на марката във "Фейсбук", "Туитър", Reddit, Digg и други социални мрежи.

Всички видеоматериали биват качвани незабвано в YouTube канала на "Олд Спайс", като общо за кампанията  наброяват 186. Това се оказва един от най-умелите ходове на фирмата. Следват безброй споделяния в социалните мрежи, което прави "Олд Спайс" изключително разпознаваем и популярен.

Само през първият ден кампанията има над 5,9 млн. гледания в YouTube - повече от речта на Обама при победата му.

Каква е тайната? Обикновено за да стане едно видео вирусно, то трябва да бъде шокиращо. "Олд Спайс" обаче успяват да създадат нещо различно, от което хората искат да бъдат част.

Техните клипове са забавни, с много чувство за хумор и настроение. А хората обичат да се смеят - съответно, ако можете поне да ги накарате да се усмихнат, вече сте ги спечелили.

Подробности за кампанията - конкретни цифри, развитие и т.н., можете да видите тук: