Разходите за мобилна реклама през 2016 г. ще надхвърлят 100 млрд. долара

През 2016 г. мобилната реклама ще достигне два нови ключови етапа, като се очаква разходите да надхвърлят 100 млрд. долара. Така за пръв път делът на мобилната реклама би надвишил 50% от всички разходи за дигитална реклама, сочат изчисления на еMarketer.

Глобалният ръст на мобилната реклама

Очакванията са, че за следващата година в реклама глобални ще бъдат инвестирани общо 101,37 млрд. долара само за мобилни устройства. Това е ръст от близо 430% спрямо 2013 г.

Прогнозите сочат, че за периода от 2016 до 2019 г. разходите за мобилна реклама ще нараснат близо два пъти, достигайки 195,55 млрд. долара, при което се формират 70,1% от разходите за дигитална реклама, както и над една четвърт от общите рекламни разходи в света.

Водещата позиция на мобилните устройства

Според eMarketer през следващата година в света ще има над 2 млрд. потребители на смартфони, като над една четвърт от които ще са от Китай. Тенденцията в страната, както и в много други развиващи се пазари, е голяма част от потребителите да получават достъп до интернет за първи път чрез мобилно устройство и това е единственият им канал за онлайн достъп. Това е и причината водещи рекламодатели насочват бюджетите си съобразно тенденциите.

Друга очаквана тенденция е броят на потребителите на таблети да надхвърли този на собствениците на смартфони с 1 млрд. през 2015 г. Увеличаването на мобилните устройства по целия свят е двигателят зад пренасочването на рекламата от настолните компютри към тези потребители, които винаги да онлайн.

Очаква се в Китай разходите за реклама да достигнат 22,14 млрд. долара - близо три пъти повече спрямо 2014 г. Прогнозата и за двете страни е, че мобилната реклама ще формира по-голямата част от дигиталния пазар през следващата година.

Виж още: Бум на дигиталната реклама през 2015 г.

Най-големите пазари

В топ 5 на най-големите пазари влизат още Великобритания, Япония и Германия, където също се очаква висок ръст на разходите за мобилна реклама през 2016 г., но и в трите страни по голямата част от дигиталната реклама ще се реализира чрез мобилни устройства за първи път през 2017 г.

Източник: Economic.bg