Мобилните оператори не могат да отказват прекратяване на договора, без да имат договорни или правни основания

Комисията за защита на потребителите (КЗП) забрани на два от мобилните оператори да отказват на абонатите си прекратяване на договора без каквито и да било договорни или правни основания.

И двата оператора обжалват, съобщават от пресофиса на Комисията, без да конкретизира кои са операторите.

Единият оператор отказал разтрогване на договорните отношения, ако клиентът не подаде заявление за прекратяването им в магазина, в който е подписал договора си. Подобна прищявка обаче не била включена в договора и клиентът отказал да се съобрази с нея.

Другият усложнявал раздялата, като принуждавал потребителите да подават типови предизвестия, въпреки че това не се изисквало от общите условия. 

Според тях предизвестието можело да бъде написано и в свободна форма. Операторът обаче настоявал, че ако иска да разтрогне договора, клиентът трябва да попълни допълнително споразумение към договора по образец, който трябвало да вземе от някой от магазините му. 

Виж още: КЗП с колективни искове срещу трите мобилни оператора

Освен това заявлението трябвало да се подаде точно един месец преди изтичането на договора. В противен случай - човекът си оставал насилствено обвързан за оператора или плащал неустойки.

КЗП определя тези действия като нелоялни търговски практики и е категорична, че трябва да бъдат спрени.

В случай че съдът потвърди решението на Комисията, потърпевшите клиенти ще могат да претендират за обезщетения по съдебен път.