Съвместна инициатива на "Шуменско пиво" и One Design Week

"Шуменско пиво" и One Design Week призовават визуалните артисти у нас да пресъздадат духа на 60-те и 70-те години в юбилейна серия плакати. Повод за съвместната инициатива е 50-годишнината на т.нар. "бомбичка" - малката бутилка от 330 мл "Шуменско специално", която тази година се завърна на пазара в своя оригинален вид и вкус.

Участниците в конкурса трябва да изработят авторски плакати с определен размер (50х70 см или 70х50 см), които да се вписват в естетиката на епохата и да са посветени на половинвековния юбилей. Творбите на дизайнерите трябва да се отличават със специфични шрифтове, ярки цветове и интересни символи, но също така със съвременен и индивидуален прочит, обясняват организаторите на конкурса.

Плакатите могат да бъдат създадени дигитално, чрез графичен дизайн или аналогово, посредством традиционни техники и калиграфия.

Най-добрите авторски творби ще бъдат изложени на международния фестивал One Design Week от 10 до 19 юни в Пловдив. Освен това печелившите ще получат парични награди в размер от 100 до 1000 лв, участие в юбилеен календар на "Шуменско специално", както и акредитация за професионалния дизайнерски форум One Design Week 2016 Forum на 18 юни в пловдивския Дом на културата "Борис Христов" в Пловдив.

Всеки желаещ да участва в конкурса може да изпрати до три предложения за плакати на адрес: [email protected] до 23,59 ч. на 5 юни. Имената на 12-те победители в конкурса ще бъдат обявени на 7 юни.

Повече информация за конкурса на "Шуменско пиво" и One Design Week е достъпна на http://onedesignweek.com/plakat/#more-1334.  

Любопитни факти за "бомбичката":

- Пивото в нея е с 5,2% алкохолно съдържание и по-наситен вкус и аромат, което му придава изразен характер.

- Трайността на бирата е 90 дни, което е значително по-кратък срок от обичайния, но отново в унисон с характеристиките на оригиналното "Шуменско специално".

- "Бомбичката" на "Шуменско специално" се появява за първи път на пазара през 1966 г. и постепенно се превръща в първата национална бира на България.

- Тя става официалната бира на "Балкантурист" и националния авиопревозвач "БГА Балкан".

- През 80-те "Шуменско специално" печели пет златни медала и палма от Световната организация по качеството "Монд Селексион".

За "Карлсберг България"

Продуктовото портфолио на компанията включва разнообразие от бири: националните "Шуменско" и "Пиринско", международните марки на компанията Carlsberg и Tuborg, чешката Budweiser Budvar, немската пшеничена бира Erdinger и белгийската крафт бира Grimbergen. Карлсберг България предлага на нашия пазар и сайдера Somersby в четири разновидности - ябълка, круша, къпина и боровинка.

За One Design Week

Международният фестивал за съвременен дизайн и визуална култура се организира от осем години, като през последните три негов домакин е Пловдив. Темата на тазгодишното издание, традиционно през юни, е "Мога ли да помогна?" и разглежда дизайна като инструмент, който дава форма на всеки аспект от живота ни. Фестивалната програма включва професионален форум с участието на изтъкнати имена от цял свят и редица събития със свободен достъп за широката публика: изложби, работилници, дискусии, представяния, лекции, детска програма, филми, книги, партита.

Източник: One Design Week 2016