Седем промени в маркетинга, които ще се случат тази година

Ето какви ще са тенденциите в маркетинга през 2015 г., според материал в "Гардиън":

Бартер на личното пространство

Днес расте едно цяло поколение, което не разбира концепцията за личните данни. Любовта на членовете му към самоизразяването, нуждата от безплатни онлайн продукти, жаждата за свързване с други се доказаха като много по-изкусителна идея от защитата на личната информация.

Настъпиха времена, в които употребата на кредитните карти, GPS сигналите и т.нар. "бисквитки" събират и споделят анонимно данни непрекъснато. Това е битка, в която малцина могат да победят.

Нямаме избор. 2015-а ще бъде година на преход от борба за лично пространство към акцентиране на вниманието към това, което можем да получим в замяна.

Изпреварващи компютри

Интернет на нещата, задвижен от все по-мощни машини, сензори и задълбочена обвързаност ще ни достави продукти и услуги на базата на прогнози какво бихме харесали.

Всичко ще е все по-персонализирано.

Тотална търговия на дребно

В момента все още говорим за е-продажби, м-търговия и физически покупки, но през тази година ще дойдат на фокус офертите, които неусетно се движат между онлайн и офлайн световете.

Става дума за дигиталните екрани и адаптивни витрини за шопинг на търговските улици, интернет трафика вътре в магазините, който води до моментални покупки.

По тези начини процесът на пазаруване преминава физическата линия и се прехвърля в Мрежата. Така се появява нов начин на мислене - този на реципрочното продаване, в който он и офлайн елементи работят заедно за задвижването на покупки.

Виж още: Видео или вестник – кой ще бъде изборът на 2015 г.

Вездесъщата Мрежа

От пароли и обновления на софтуера през сривове във връзките и недобри GPRS - в момента все още усещаме влизането в интернет като прекрачване на граница.

Във вездесъщата Мрежа то ще потъне във фона, ще стане нещо естествено, помощен слой от действителността, достъпен на нови места.

В бъдеще ще мислим все по-малко за телевизори, радио приемници, телефони или часовници и все повече за входни точки в този слой.

Интернетът ще стане по-фин. Ще се прехвърляме все повече в мобилната мрежа на приложенията.

Мрежата ще стане по-проста, по-лична и очаквана, изпълнена с виртуални побутвания (уведомления) и информация, която се появява на много места.

Непосредственост

Знаете ли какво означава абревиатурата FSTR? Full-Spectrum Threat Response - отговор на заплахи от целия спектър.

Вече имаме FOMO (fear of missing out - страх да не пропуснеш нещо). Имаме и YOLO движението сред младежите (we only live once - човек живее само веднъж).

Дори вече няма време да изписваме цели думи в мрежата. Очаква се все по-голяма непосредственост. Достоверността си отива, а успехът е ефимерен.

Алтернативи

Uber и Kayak станаха алтернативи на транспорта. Amazon и Etsy се превърнаха във властелини в онлайн търговията на дребно, а "Tуитър" и "Фейсбук" победиха новинарските сайтове. Spotify и Netflix са на предния ред сред доставчиците на съдържание.

В тази обстановка 3D принтирането, груповото финансиране в Kickstarter и камерите с 4K резолюция на достъпна цена може да означават промяна на творческия бизнес.

Виж още: Бум на дигиталната реклама през 2015-а

Дигитално разочарование

Единственото, което може да нараства с по-бързи темпове от технологиите са очакванията ни от тях.

От екрани, които не работят с докосване до приложения, които не ни показват автоматично информация за полетите ни и пътуванията, 2015 г. ще бъде време на разочарованието от множество дигитални продукти.