Следващото поколение брандове са по-сложни, подвижни, човешки и атрактивни

Не е ли иронично, че с новите технологии маркетинговите брандове стават по-човешки и по-малко роботизирани? Разполагащи с много по-бързи технологични възможности, днешните марки са по-отговорни, социални и умни. Може да са и непостоянни, но това само ги прави още по-харесвани.

Маркетингът не е това, което беше. В едни отминали дни брандовете живееха в съзнанието на купувачите. Те трябваше да са прости и много фокусирани - едно обещание, един поглед, един глас. Бяха слоган брандове, опростени и еднопосочни. Трябваше да задържат обещанието на предно място в съзнанието. Последователността и простотата определяха драматичния свят на маркетинга отпреди интернет.

Нещата се промениха. Във времето на "Уикипедия", "Гугъл" и "Сири" вече не е нужно да помним нищо. Ние се гмурнахме в глобалната мрежа и я използваме като удължение на ума си. Новите информационни технологии освободиха съзнанието ни да се заеме с по-креативни задачи.

Виж още: "Дисни" вече не е най-могъщата марка в света, "Епъл" отстъпи на "Гугъл"

В базирания в интернет свят брандовете намериха нов дом в своите уебсайтове. Изнамирайки нови пространства, канали и възможности да се свързват с публиката. Днес брандовете се държат много по-естествено - близо до човешкото. Вече не им се налага да повтарят слоганите си отново и отново като роботи.

Вместо това те ангажират публиката си в двупосочна връзка, в диалог. Те предполагат различни изживявания и наствойват гласовете си към най-разнообразен контекст. Понякога се забавляват да флиртуват с клиентите си през социалните медии. Или пък са целенасочени, когато договарят бизнес транзакции.

Използват по-емоционален тон, когато споделят емоции в "инспириращи" видеа. И правейки това на повърхността, те остават верни на позиционирането си и своите основниценности. А това еволюира поведението им в ново поколение хуманоидни брандове. Те са по-интелигентни, софистицирани, динамични, многостранни и интерактивни, което, на свой ред, ги прави по-атрактивни.

Заради новите технологии - и особено поради публичността на социалните медии, мнозина маркетолози имат чувството, че губят контрол върху бранда си, въпреки че възможността да създадат по-стабилна марка заради разширените маркетингови канали са се увеличили. Културата на открит разговор предполага по-интелегентен маркетингов подход, но също така обещава по-добри резултати. Новият тип хуманоидни брандове са по-привлекателни и желани. Те успяват да създадат по-силна връзка с купувача.

Близките до човека брандове едва ли са нова концепция. Не е нужно изведнъж да забраним използването на слогани. За какво става въпрос тогава? Главният урок е, че изкуственото постоянство и предвидимост вече не са нужни. Униформените, полирани послания вече не са така решаващи за успеха и ефективността на марката.

В дигиталната епоха ударението се премести върху гъвкавостта и бързите реакции. Запазването на известна доза безпорядък прави иновативните брандове по-достъпни. Добавете и щипка изненада във връзката с клиента и ще сте много по-съзвучни с новото време.

Източник: Камо Атанасов, LinkedIn