И после не се сърдете, че не сме ви предупредили!

Всяка фирма има свои норми за поведение в офиса - и няма съмнение, че такива правила са необходими. Според Травис Бредбъри, президент на TalentSmart и съавтор на "Емоционална интелигентност 2.0", мениджърите обаче нерядко стигат твърде далеч в опитите си да се справят с конкретен проблем, породен от един или няколко служители.

Вместо да намерят начин да се справят с конкретния случай, те въвеждат правила за всички в офиса, с което предизвикват недоволство у служителите и в крайна сметка не постигат търсения ефект. Profit.bg ни цитира няколко примера, дадени от Бредбъри, за такива идиотски практики. Те са насочени не само към служителите, но и към работодателите. Разпознавате ли се в някои от тях?

Ограничаване на интернета

Някои компании забраняват определени сайтове, за които смятат, че пречат на служителите да си вършат работата. Типичен пример е "Фейсбук". В някои фирми достъпът до интернет е толкова строго контролиран, че хората трудно могат да направят най-елементарно онлайн проучване. "Фейсбук" профилът на някой, който току-що сте интервюирали за работа, е много ценен източник на информация за него.

Абсурдни изисквания за работното време и почивките

Хората се оценяват и получават заплата за свършената работа, а не за часовете, които са прекарали на бюрото. Когато започнете да критикувате хората за петминутно закъснение, все едно му казвате, че присъствието е по-важно от представянето. С други думи, означава, че му нямате доверие. Не наемайте хора на работа, на които не вярвате.

Драконовска имейл политика

Политиката на ограничения в някои фирми води дотам софтуерът на служебната поща да е направен така, че за тема на писмото може да се избират варианти от падащо меню. Тук отново нещата опират до доверието. Тези, които злоупотребяват, със сигурност ще намерят начин да заобикалят всяко правило.

Ограничено време за посещение на тоалетната

Да ограничиш времето на хората за основните им биологични нужди е все едно да им кажеш, че те са купчина роботи. Когато шефовете започнат да броят посещенията до тоалетната, служителите започват да броят дните си във фирмата. А когато се наложи да донесете бележка от доктор, че имате нужда от по-чести посещения на тоалетната, настъпва мига, в който трябва да си потърсите нова работа.

Въвеждане на система за оценка на представянето

Когато въведете единна система за оценка на служителите, правите тези три неща: оценявате неправилно представянето им, карате ги да се чувстват като цифри, пораждате несигурност и недоволство, тъй като служителите се страхуват, че могат да бъдат уволнени, ако не получат висока оценка. Вместо това всеки човек трябва да бъде оценяват индивидуално и обективно - според постиженията и заслугите си.

Забраняване на мобилните телефони

Със сигурност има служители, които злоупотребяват с личните разговори по телефона през работно време. Вместо въвеждането на забрана за всички обаче, добрите мениджъри трябва да намерят начин да се справят с тези, които прекрачват границата - а не да наказват добрите си служители.

Ограничаване на личните вещи и въвеждане на дрескод

Много фирми въвеждат правила какво може да държи служителя на бюрото си, като забраняват семейните снимки или бутилка вода например. Други път ограничават броя предмети, които може да има. Въвеждането на дрескод/униформа пък е подходящо за училищата. В службата просто не работи. Там важат други правила. Наемайте професионалисти и те ще се обличат професионално.

И накрая: Когато някой прекали, прекият му началник е човекът, който трябва да говори с него. В противен случай ще накарате всички да пожелаят друга работа на друго място, само защото мениджмънтът не е способен да се справи ефективно с решаването на казуси по чувствителни теми.

Източник: Profit.bg