НАСА започва мисия в стила на "Армагедон", която да отклони обект, очакван да прелети опасно близо до Земята, и да вземе проби от него

Към Земята са се насочили хиляди астероиди, а американската космическа агенция НАСА търси помощ от останалите страни, за да се справи с проблема, съобщи британският в. "Дейли експрес".

От НАСА се надяват да успеят да пренасочат гигантските летящи скали, които се придвижват със скорост от над 91 хил. км/ч. Наред със стотиците астероиди, които орбитират около Земята, учените очакват, че през следващата година ще открият още много.

За да се справи с нарастващия обем на летящите космически отломки, НАСА започва първата по рода си роботизирана мисия в стила на филма "Армагедон". Мисията ще посети обект, който е опасно близо до Земята, за да премахне част от неговата маса и да го пренасочи в орбитата около Луната.

Виж още: НАСА ще пази Земята от астероиди

Агенцията ще използва мисията, за да проучи скоростта, орбитата, размерите и въртенето на астероида, преди да реши дали е възможно да го пренасочат. Събирането на отломки от повърхността на астероид ще бъдат извършени от роботи, докато другите мисии - от астронавти. Агенцията също така се надява, че нейните мисии ще дадат още данни за произхода на Вселената.

"Астронавтите ще се върнат на Земята с далеч повече проби от когато и да било, което може да допринесе за нови научни открития за формирането на Слънчевата система и началото на живота на Земята", смятат от агенцията. Освен това от НАСА се надяват мисиите да помогнат за подготовката за пътуване до Марс.

Източник: "Дейли експрес"