"Фейсбук", "Туитър", "Гугъл" и "Майкрософт" се договориха с Европейската комисия за действия срещу агресивното съдържание в социалните мрежи

"Фейсбук", "Туитър", "Гугъл" и "Майкрософт" официално се съгласиха с условията на Европейската комисия за ограничаване на езика на омразата в социалните мрежи. Така вече компаниите трябва да изтриват обидните публикации, видеа и коментари до 24 часа след подаване на сигнал. 

От месеци ЕК се опитва да убеди социалните платформи да предприемат действия срещу надигащата се вълна на расизъм и език на омразата, породени от бежанската криза и терористичните атаки. Някои държави дори заплашиха компаниите със санкции, ако не приемат да преразгледат политиката си относно агресивната реторика. 

Виж още: Речта на омразата си проправя път в медиите

Като част от договорката с ЕК уебгигантите са се съгласили да преглеждат всички заявки за премахване на съдържание, в което има език на омразата, излизащ извън рамките на закона - заплахи, тормоз, призоваване за противоконституционни действия и т.н. 

Компаниите също така засилват и сътрудничеството си с граждански организации, които ще им помагат в откриването на агресивната и заплашителна реторика. 

Вече се вземат мерки за борба с омразата в социалните мрежи, като компаниите създават по-лесни системи за подаване на жалби срещу съдържание с подобна насоченост, а също така провеждат и обучения как слжужителите им да се справят с подобни жалби. 

Виж още: Изкуственият интелект, който ни доведе до лоши изводи за самото човечество

От началото на 2015 г. досега от "Туитър" са били изтрити 125 хил. профила заради промотиране на тероризъм, расизъм и т.н. - най-вече проповядващи правотата на "Ислямска държава".

Източник: Ройтерс