Две нови измами подхлъзнаха хиляди в най-популярната социална мрежа и напълниха компютрите им с вируси и нежелани реклами

Ето кои са те.

1. Не, това не е клип на невероятно жестоко престъпление

Накратко, ако видите във "Фейсбук" предложение да гледате клип като този на "мъж, който убива приятелката си, защото се целувала с други" (на снимката), недейте да кликвате. И не само защото е под нивото ви да гледате ужасяващата смърт на човешко същество.

Ако кликнете обаче, ще бъдете пренасочени към сайт, чийто дизайн го прави да изглежда сякаш е свързан с "Фейсбук". Там ще прочетете убедителни коментари, че видеото е наистина шокиращо, че просто трябва да кликнете, че няма да повярвате на очите си и т.н.

И ако продължавате да настоявате да кликнете върху клипа, първо ще ви накарат да го споделите на стената си, а после – да инсталирате нов плъгин, преди да можете да го гледате. Тъкмо тук влизат и вирусите. 

Натиснете ли бутона "Инсталирай", започвате да сваляте exe файл, който ще зарази компютъра ви или с вирус, или ще инсталира досадни програми за показване на нежелани реклами. Зависи от "късмета" ви.

В тази схема вече са изгорели над 4000 души. Поне сега знаете, че няма защо да ставате №4001.

2. Не, няма да получите нов iPhone 6

Авторите на тази схема искат от потребителите да "харесат" страницата им, да попълнят въпросник и после да споделят на стената си линк към сайта. Наградата е лъскав нов iPhone 6. Стара лъжа, но... има още кой да се хване на нея.

Според сайта за откриване на измами Hoax-Slayer.com "Някои от въпросниците искат от вас да напишете телефонния си номер, уж за да бъдете включени в тегленето на наградите. Ако го направите обаче, ще се запишете за изключително скъпа смс "услуга", която ще ви таксува няколко долара всеки път, когато ви праща съобщение.

Значи... няма нов телефон? Не, няма. Ще издадете обаче личната си информация, ще се разделите може би с някакви пари и ще си спечелите гнева на приятелите, които ще наспамите със злонамерената информация.

Виж още: Защо "Фейсбук" продължава да доминира в маркетинга

Източник: "Мениджър Нюз"