Как без особени усилия да горим калории

Затлъстяването е сериозен проблем в България. Все повече деца имат проблеми с килограмите, а при вредния начин на живот, който живеем, тлъстините се трупат независимо от възрастта. Забързаният ритъм на всекидневието често не оставя време за фитнес или за други сериозни физически упражнения. Но и да си признаем, понякога нещата опират до мързел.

Затова и ви предлагаме 10 мързеливи начина, с които да борите с излишните калории:

1. Редовен секс.

Плътските изживявания могат да ви помогнат да изгорите по средно 200 калории на час. Принципно същото количество енергия можете да изгорите и с 15 минути джогинг, но нека се замислим кое е по-приятното от двете... Като цяло, сексът е много полезен - укрепва имунната система, организмът се избавя от токсини и опасни вещества, самата сексуална възбуда увеличава притока на кръв и кислородът, съдържащ се в нея, помага да се изхвърли лошия холестерол. Въобще, полезна работа. Гледайте да не се лишавате.

2. Изключете телевизора

Въпреки цялото блаженство, което докарва лежането на дивана пред екрана, то често води до наднормено тегло. Мързеливото излегнато състояние, когато единственото ни движение е натискането на копчетата на дистанционното, може да докара допълнително налягане върху клетките, които съдействат за формирането на мазнини. Така че излежаването комбинирайте и с кратки разходки, а ако имате време, добавете игра в парка с приятели (фризби, федербал, дори обикновено подмятане на топка). Най-добре ще е да ги допълните с изометрични упражнения за пресата за по 30 секунди.

Виж още: Летни диетични съвети

3. Премахнете излишните мазнини от храната

Мазнините са част от необходимите хранителни вещества, които поемаме всеки ден. Обаче прекалената употреба води до натрупване на мазнини, а именно от тях искаме да се отървем. Така че внимавайте какво ядете.

4. Пазарувайте внимателно

Всяко влизане в магазин представлява изкушение. Все нещо вкусно ще привлече вниманието ви, а маркетингът в днешно време е устроен така, че дори опаковката да ви кара да си купите (и съответно изконсумирате) продукта. Така че в магазина въртете се повече около зеленчуците, отколкото около витрината със сладките неща.

5. Целувайте

В една обикновена целувка се включват общо 30 лицеви мускула. Не че е голямо усилие, но пък за сметка на това колкото повече се целувате, толкова по-късно ще имате бръчки и други дефекти по лицето. Целувките стимулират имунната система, тъй като при обмена на слюнка се включват имунните процеси, които управляват идентифицирането на бактериални агенти. А целувките намаляват риска от високо кръвно налягане и холестерол. Иначе една обикновена целувка изгаря 12 калории, а ако вкарате гореща страст, с три можете да изгорите цял килограм.

6. Хранете се бавно и с почивки 

Най-вероятно от малки сте чували баба ви да ви кара да ядете по-бавно. На храната й трябва определено време, за да слезе в стомаха, а на умът му трябват също няколко момента, за да установи дали сме се нахранили. Ако ядем бързо, пропускаме тази информация и преяждаме. Затова трябва да ядем бавно и да си правим малки почивки.

Виж още: Как да отслабнем без диета

7. Отворете прозорците през нощта

Добрият сън изисква прохладно и добре проветрено помещение. Така тялото ви произвежда повече кафява мастна тъкан, вместо бели мастни клетки - и вашият организъм започва активно да гори калории, за да се стопли.

8. Яжте по малко

Малките порции, прекъсвани от периодични почивки за интересен диалог, са прекрасен начин за намаляване на поетите калории без стрес. Чрез контролиране на порциите намалявате приема с 300 калории на ден и можете да изгубите по половин килограм на две седмици.

9. Пийте повече течности

Особено полезно е да се пие вода 15-20 минути преди хранене. Необходимо е да се изпият две чаши чиста вода (най-добре гореща). Два часа след хранене изпийте още една чаша. Можете да замените водата с кафе или чай. Този прост трик помага да се загубят 5-8 килограма за две седмици.

Виж още: Таратор за отслабване

10. Усмихвайте се

Може да ви звучи странно, но доброто настроение има много силен ефект върху отслабването. При депресия в тялото се увеличава производството на "хормона на стреса" кортизол, поради което организмът прави извод, че е време да се запасява с мазнини. Също от кортизола се засягат артериите, в които се трупат мазнини.

Според американски изследователи искрен смях изгаря от 10 до 50 калории на минута. 10-15 минути ежедневен смях изгаря до 50 калории. Смехът до известна степен може да замести аеробиката, защото, като се смее, човек вдишва много кислород, който стимулира сърцето и циркулацията на кръвта в тялото. В допълнение, по време на смях се прави масаж на вътрешните органи, което им позволява да работят по-ефективно.

Източник: Framar.bg