Автомобилният производител е подал заявка в патентното ведомство за запазване на марките на най-разпространения съветски автомобил

От френският автомобилен производител "Рено" са се заели да възродят познатата съветска марка автомобили "Москвич". От компанията са подали заявки за запазване на търговските марки "Москвич" пред руското Патентно ведомство, съобщава "Известия".

Заявките за запазване на логотипни и текстови обозначения са постъпили на 7 октомври, като са запазени общо осем марки, използвани в миналото от първия съветски масов автомобил.

Емблемите

От "Рено" са поискали право на собственост върху словесното обозначение "Москвич" и Moskvich, както и на оригиналното изображение на буквата М под формата на извита непрекъсната линия.

Част от емблемите на легендата на съветското автомобилостроене вече са заето. От 2011 г. курсивното изписване "Москвич" принадлежи на фирма "Авто-Винтаж" на Елена Батурина - една от най-богатите жени в Русия, съпруга на бившия московски кмет Юрий Лужков.

Една от емблемите на АЗЛК (със зъберите на Кремълската крепост) в момента се държи от "Фолксваген", но компанията така и не я използва. През 2010 г. германският производител придоби и правата за вносните наименования на Москвич "Алеко", който се произвеждаше и в българския завод "Балкан" в гр. Ловеч.

Виж още: Кой ви каза, че преходът е свършил?

Руското подразделение на "Рено" е изградено на територията на бившия завод за двигатели на АЗЛК. 

Заводът "Москвич" прекрати производството през 2001 г. Две години по-късно започна процедура по фалит на предприятието. През 2006 г. "Москвич" беше обявен в несъстоятелност.

Източник: "Известия"