Целта на този нов проект на социалната мрежа е да подобри начините за отразяване на истории

На фона на всичките "фалшиви новини", разпространяващи се в социалните мрежи, създателят на "Фейсбук" Марк Зукърбърг стартира новия си проект "Журналистика", призван да промени коренно начина, по който четем, получаваме и дори възприемаме новини. 

Това бе оповестено на 11 януари от продуктовия директор на компанията Фиджи Симо в новинарския блог на социалната мрежа. Дни по-рано "Фейсбук" обяваха, че са привлекли новинарката от Си Ен Ен Кембъл Браун, която поема екипа за новинарски партньорства на социалната мрежа.

Проект "Журналистика" има три направления: развитие на нови продукти, тренинг и нови инструменти за работата на журналистите, обучение и инструменти за четене, насочени към всички потребители.

В първата си точка от плана за изпълнение на проект "Журналистика" от "Фейсбук" заявяват желание да работят с повече новинарски организации. Във фокуса е опцията на социалната мрежа Instant Articles (страници, които се зареждат във вътрешен браузър на "Фейсбук"), за която планът е да скоро да предлага по няколко статии за четене. Също така "Фейсбук" иска да промотира повече и по-добре форматите за живо излъчване и 360-градусовите снимки и видеа.

Виж още: Как социалните медии променят бизнеса

Фиджи Симо споделя и идеята да се провеждат семинари и събития глобално с инженери от "Фейсбук" и разработчици на новинарски сайтове, т.нар. "хакатони".

Във втората си точка от плана "Фейсбук" описват бъдещото разширение на обучението си за журналисти и как да действат те в социалните мрежи за по-голям досег до аудиторията. В момента също има електронно обучение как журналисти да ползват социалните мрежи по-добре.

Проект "Журналистика" започна с добра новина за партньорите на социалната мрежа, след като Фейсбук направи безплатно приложението CrowdTangle. С него най-важните истории от социалните мрежи достигат първи до ползвателя, а и се предлага анализ на споделеното съдържание.

Третата точка в плана на Зукърбърг и компанията е може би най-важната - информационната хигиена. Проект "Журналистика" иска да промотира новинарска култура сред потребителите. За целта "Фейсбук" ще работи с външни организации, които да помогнат на читателите да отсяват правилните източници и да ги споделят адекватно.

Виж още: "Фейсбук" обяви война на неистините

В проекта си от Фейсбук говорят и за борбата с фалшивите новини, като за това се слага начало на отделна програма за "проверяване на фактите".

Пълните параметри на проекта и какво точно можем да очакваме от него все пак не са ясни. От текста, публикуван в блога, разбираме само, че от "Фейсбук" имат намерения да променят нещо. Какво и как, бъдещите месеци ще покажат.

Източник: Time.com