508 пробягани километра от 7 участници за 40 дни - това е финалната равносметка след края на инициативата #4040caratrun

Социалната кампания в полза на обществото, организирана от Carat България, имаше за цел да популяризира ежедневното практикуване на спорт у нас.

Посланиците на кампанията - икономистът Владимир Каролев, пианистката Мария Каракушева, журналистите Константин Вълков и Сибина Григорова, водещият от Дарик радио - Михаил Дюзев, маркетинг мениджърът на Opel за България Владимир Тодоров, както и изпълнителният директор на Carat България Мария Грашнова, успяха да популяризират идеята и да разпространят посланието за активния начин на живот в социалните мрежи до 1 милион и 100 хиляди потребители у нас. 

Всеки един от посланиците успя да покрие първоначалното предизвикателство да пробяга поне 40 километра в разстояние на 40 дни.

Участникът с най-голям актив от пробягани километри – 154, стана пианистката Мария Каракушева. На по-малко от 20 километра разлика зад нея се нареди Владимир Тодоров. Петима от участниците – Владимир Каролев, Константин Вълков, Мария Грашнова, Мария Каракушева и Владимир Тодоров разпространиха мисията на #4040caratrun и извън границите на България – в Германия, Франция, Великобритания и САЩ.

Виж още: Най-добрите храни за тичащите хора

Радослав Неделчев, Директор Бизнес развитие в Dentsu Aegis Network, част от която е и Carat, обобщи: "Щастливи сме, че с Carat Run успяхме да разпространим възможно най-масово посланието за активния начин на живот, който е неизменна част от успеха. Според проучване на Евробарометър, публикувано през март 2014 г., България е страната, в която най-рядко се практикува спорт под каквато и да било форма, като 78% от запитаните за отговорили, че никога не са спортували или играли някакъв вид спорт. Благодарение на посланиците на кампанията доказахме, че липсата на свободно време и мотивация могат лесно да бъдат преодолени чрез добър пример и постоянство".

"Благодарение на партньорите, подкрепили инициативата, нашите послания достигнаха до над 1 млн. българи. Това е изключителен резултат, който ни кара да се чувстваме горди, но и ни задължава да продължим с тази кауза и в бъдеще", допълни Радослав Неделчев.

Всеки един от участниците разполагаше с пълна екипировка от Adidas и специално мобилно устройство с пакет данни, предоставени от Mtel, с което измерваха и споделяха пробяганите километри чрез хаштаг #4040caratrun. Той стана вторият най-използван хаштаг в "Tуитър" в периода на кампанията. 

Виж още: 7 удивителни факта за тичането