С Влади Тодоров си поговорихме за любимата марка от американското кино или любимата марка на американското кино - и в двата случая сме прави.

Не е задължително да си заклет автофен, за да те свие стомахът при вида на жълтото Camaro в Трансформърс, около което между другото минава Меган Фокс. 

Не искаме да сипваме още сол в раната, но няма как да не споменем и Corvette Grand Sport от 1963-а, с който Вин Дизел си играе в "Бързи и яростни 5: Удар в Рио". Примерите са безброй и все изумително красиви.

С такива мисли пристъпваме към срещата си с Влади.

Владимир Тодоров работи за General Motors вече повече от шест години, започвайки като маркетинг мениджър на Chevrolet за България, а от 2009 поема и пиар длъжността. 

Chevrolet България е търговско представителство с дилърска мрежа, през която се продават автомобилите и грижат за марката на територията на страната ни като част от офиса на Chevrolet за Централна и Източна Европа.

- Каква кола караш ти?

- Chevrolet, разбира се. В момента шофирам Chevrolet Orlando.

- А за каква кола си мечтал винаги?

- Още от малък си спомням американските екшън филми, в които в мрака просветваха четирите фара на Corvette и съответно на Camaro. Позицията ми в Chevrolet пасна идеално на детската ми мечта. 

Иначе, винаги съм искал Chevrolet Chevelle от 1970-а. Дано някой ден имам такава. Другата ми мечта е последният модел на Camaro.

- Какво най-много харесваш в марката?

- През 2013-а Chevrolet стана на 102 години и през всяка от тях е давала нещо ново на автомобилния бранш като технология и иновация в моделите си, а много от тях с времето са се превръщали в икони.

С други думи имаме много богата история, имаме технология, вплетена във всичките тези модели, имаме страхотен дизайн, който впечатлява. Марката има много богато наследство. Духът й е изключителен. Когато видиш един Chevrolet на улицата, не би го сбъркал с никой друг.

- Chevrolet няколко пъти е сменял логото си. Имаш ли любимо?

- Първото лого с ръкописния шрифт ми е любимо, но и последният вариант с триизмерната емблема също много ми харесва.

- Опиши ни вашия клиент?

- Не мога да ги категоризирам. Всеки е различен. През последните години наши клиенти са хора с динамично ежедневие, средни на възраст, семейни, които вярват в ценностите, собствените си способности и всяка една битка през деня за тях е успех. Всяко едно препятствие, което те преодоляват е важно. 

Това са хора, които помагат собственото им и ежедневието на най-близките им да бъде по-добро.

- Има ли все още такова нещо като дамски и мъжки автомобили?

- Да, но имайки предвид женската еманципация през последните години, все повече дами предпочитат да карат мъжки автомобили. 

Обикновено дамският автомобил се слави като по-сладникав и по-малък. Но на българския пазар се наблюдава тенденцията, че повече дами предпочитат големи черни модели или спортни коли. Границата, която преди това по някакъв начин съществуваше, започва да се размива. Всъщност, най-важното според мен е за какво използвате автомобила през деня, къде го карате и какви са вашите потребности.

- Кои са основните неща, на които трябва да обърнем внимание, когато си избираме автомобил?

- Основното според мен е да сме щастливи с автомобила. Трябва да ни харесва, да ни кара да се чувстваме добре. Покупката на един автомобил е емоционална. След това идва и рационалната част. Няма как да не се съобразим с цена и показатели като разход на гориво, лизингов план, стойността, която колата дава на клиента. 

Chevrolet е марка, която има много качества, оборудване, екстри, допълнителни предимства, които получаваме за определена цена. Тази допълнителна стойност, която ни се предоставя, е от значение.

Много често изборът се свежда до това дали да се закупи един нов автомобил от мейнстрийм марките, или втора употреба, но по-премиум марка. Аз лично предпочитам нов автомобил със сигурност. С всички възможни екстри на една много добра цена.

Покупката на един автомобил е емоционална.

- Колко често трябва да сменяме колата си?

- Специално за българите наблюденията ми са, че ние караме колите си, докато можем. Наскоро четох една интересна статистика по темата, че автопаркът в Германия е достигнал страхотните осем години, което не се е случвало отдавна и автоматично означава, че е добре да сменяме колата си между три и пет години, ако имаме възможност.

Смяната на автомобила е свързана и с появата на нови модели. Всеки един автомобил има жизнен цикъл от около пет години.

- Как се възприемат у нас американските автомобили?

- Битува едно схващане, че американските автомобили задължително са големи и харчат много. Всъщност това не е точно така. При едно сравнение с европейки и азиатски коли се оказва, че американските автомобили са напълно конкурентни по показателен разход.

Chevrolet Volt

- Разкажи ни за електромобила ви Volt?

Представихме Volt в Европа преди две години, иначе е на пазара от 2009-а. Той бе революция за времето си и все още е, защото позволява абсолютната свобода да пътуваш само на батерии и когато те свършат, имаш възможността да допътуваш до място, където да ги заредиш. 

Това е така, защото е наличен нормален двигател, който удължава допълнително обхвата на пътуването. До 80 км могат да бъдат изминати само на батерии, което е абсолютно достатъчно за градски условия, а с включването на двигателя се стига до 500 - 600 км, в зависимост от терена, метеорологичните условия и т.н.

У нас все още е много трудно за електромобилите, защото държавата не предоставя адекватни условия, както е в останалата част на Европа и света, за стимулиране покупката на такъв автомобил. Парадоксът е, че все още данъците за нова кола са много по-високи от тези за 15-годишна, която замърсява въздуха много повече. 

Освен това, електромобилите засега са сравнително скъпа технология, която тепърва ще се доразвива и ще става по-достъпна, но на този етап изборът е сведен до това да бъдеш или зелен, или да си купиш модерен голям автомобил. Много малко хора биха жертвали 80 000 лв. за автомобил, който нямат нормални условия да използват, освен безплатно паркиране на Синя зона и облекчение на данъците.

- Тя женска или мъжка кола е?

- О, със сигурност тя е за всеки. Колата е абсолютно пълноразмерна, с всички необходими екстри. Това е истински автомобил от среден клас, а не "електрорикша". Усещането за шофирането му е несравнимо. 

Бих казал, че колкото вълнуващо е да шофираш един спортен автомобил и да чуваш цялата мощ на двигателя му, толкова интересна е абсолютната тишина във Volt, но с подобен въртящ момент. Ускорението е много близко до това на спортната кола за първите от 0 до 60 км.

Chevrolet Camaro 

- Какво интересно ви предстои до края на годината?

- Наскоро представихме във Франкфурт обновената версия на Camaro кабриолет. В края на годината в Европа стъпва новият Corvette Stringray. В момента в България се опитваме да наложим Trax като модел.

Chevrolet Corvette Stringray

- Спомена Trax. Ще ни разкажеш какво е интересното около него?

- Trax е най-новият ни компактен градски модел. В момента този сегмент на автомобили е наистина растящ. Все повече клиенти търсят компактен автомобил с качествата на 4x4 SUV, защото предлага повече пространство, повече удобства при по-тежки метеорологични условия. Идеален е за България.

Всъщност Chevrolet е основоположника на SUV моделите. През 1935 г. за първи път представяме модел Suburban Carryall, който във времето се развива и дава основата на джиповете, които в момента виждаме на улицата.

Chevrolet Trax

Искам да спомена, че Chevrolet е една от марките, които предлагат най-добрата свързаност с интернет и изобщо между потребител и автомобил в Европа. Нашата технология MyLink дава неограничени възможности за свързване на мобилния телефон с превозното средство.

Виж още: Какво е Chevrolet MyLink

- Кой е най-интересното място, на което си бил по работа?

- Имах шанса да посетя родното място на Луи Шевролет, Ла Шо дьо Фон в Швейцария. Там чествахме 100-годишния юбилей на марката. Бил съм на тестдрайв на Camaro на летище, където успяхме на максимум да изпробваме възможностите на автомобила.

- И как беше?

- Пистата беше твърде къса. (смее се).

Присъствал съм на състезания от световния шампионат за туристически автомобили (WТCC) на няколко писти из Европа, където три поредни години ставахме световни шампиони. Бил съм в боксовете при състезателите. Спомням си, че един от шампионите ни - Иван Мюлер, ме вози в Chevrolet Captiva и дрифтихме на сняг с джипа на специално пригоден полигон в Алпите в Австрия.

Преди две години имахме събитие в Лондон в Battersea Power Station (бивша топлоцентрала, изобразена на обложката на албума Animals на "Пинк Флойд"). Общо взето, работата ми ме е отвеждала на много интересни места.

- Благодарим за интересната среща!

Добавяме и няколко любопитни факта за Chevrolet в числа, които няма как да подминем

1924 г. - Chevrolet слагат първото радио в автомобил
1929 г. - в Карловосе се произвеждат автобуси Chevrtolet
1950 г. - Chevrolet прави първата автоматична трансмисия
4 - Chevrolet е четвъртата по големина автомобилна марка в света
215 000 000 - над 215 000 000 автомобила Chevrolet са продадени до момента
6,5 - Chevrolet се продава не всеки 6,5 секунди по света.




0 Коментара

  1. Няма коментари.
    Бъди първия коментирал! Вход Регистрация Влез с Facebook