От роботите може да станат чудесни журналисти. Ако не вярвате, помислете върху това: много е вероятно от години да четете текстове, създадени от компютърен софтуер, а не от човек.

Независимо дали става въпрос за резюме на спортно събитие, метеорологична прогноза за времето, отчет на застрахователна компания или техническите данни на някой автомобил, не е изключено текстът да е дело на Wordsmith, съобщава Mashable.com, цитиран от Investor.bg.

Wordsmith е базирана в облака софтуерна платформа, която има изкуствен интелект. Тя борави с огромни количества информация, която анализира и структурира в милиони статии годишно, разчитайки на предварително зададени стилно-езикови правила.

Софтуерът е дело на базираната в Северна Каролина компания Automated Insights, чийто главен изпълнителен директор Роби Алън преди е работил за софтуерния гигант Cisco. Наскоро компанията сключи голям договор с "Асошиейтед прес" (АП) за произвеждането на автоматично генерирани текстове за финансовите отчети на големите компании.

АП пуска до дни текстовете

Агенцията е придобила и част от компанията. Според Алън софтуерът ще помогне на агенцията да създава 15 пъти повече такива статии през всяко 3-месечие на годината. Първите автоматично генерирани текстове на АП трябва да бъдат публикувани още този месец.

"Обикновено, за да е пълноценен един текст, в него трябва да има и малко история", казва Алън. 

Wordsmith черпи информация и от базираната в облака услуга на Amazon – AWS, откъдето получава достъп до хиляди сървъри

Така системата може за секунди да подготви техническите спецификации за най-новия модел автомобил или да опише случилото се в завършилия преди минути футболен мач.

AWS помага на Automated Insights да контролира разходите си. "Използваме сървърите за 2 часа, след което преустановяваме връзката с тях, като по този начин плащаме само за тези 2 часа достъп до информация", казва Алън.

Виж още: В Япония представиха първите роботи, които могат да четат новини

Журналистите няма да останат без работа

Трудно е да се създаде приятен и достъпен за четене текст само от суха информация. Алън казва за Mashable, че компанията му работи усилено по подобряването на изреченията и абзаците, които Wordsmith създава, както и по стила на написания текст. "Всеки път, когато работим по нов проект, казвам на екипа си да се увери, че крайният продукт не звучи изкуствено", допълва той.

От компанията уточняват, че Wordsmith няма за цел да открадне работата на журналистите. "Това, което искаме, е чисто и просто да увеличим капацитета на информационните агенции", казва Алън. 

Хората, които са работили по прессъобщенията от отделите в АП, ще продължат да си вършат работата, но ще могат да използват Wordsmith за допълнителна информация или за оформянето на по-скучната част от материала, след което човекът ще обогатява текста.

Според Алън автоматизираното създаване на новини има потенциала да бъде много по-персонализирано към всеки отделен човек, нещо което традиционните медии и журналисти нямат възможност да правят в голям мащаб.

Виж още: В Япония представиха робот, който може да улавя емоции