Музикалният бизнес страда заради интернет и алтернативните платформи за слушане на музика

Интернет и mp3 културата продължават да удрят по музикалната индустрия.

Интернет стриймингът на музика в мобилните устройства, радиостанциите, музикалните канали и YouTube продължават тенденцията за изместване на интереса на потребителите към музикалните албуми, които се купуват все по-малко.

Рекордно ниски продажби са отбелязани в САЩ миналата седмица, отбелязва музикалното списание "Билборд".

За последните седем дни закупените албуми в страната са били 3,97 млн., което е и най-малката бройка продадени копия за седмица, откакто Nielsen SoundScan започва да води статистика през 1991 г.

За седмицата най-добре се е продавал албумът на рапъра Уиз Халифа Blacc Hollywood, от който са продадени 90 000 бройки.

За първи път от повече от година насам продажбите на саундтрака към хитовата анимация "Замръзналото кралство" на "Дисни" са под 100 000 бройки.

Купуването на CD-та вече се смята за практика от миналото, с 19,2% спад на годишна база. Дори продажбите на дигитални албуми са паднали с 11,7%, а продажбите на песни - с 12,8%.

Саундтракът на "Замръзналото кралство" е най-продаваният албум на 2014 г., с 33 седмици в челната петица на "Билборд", вкл. 13 седмици на върха, а в световен мащаб надхвърли 6,2 млн. тираж. На 30 септември "Уолт Дисни рекърдс" издават 10-те песни на удостоените с "Оскар" Робърт Лопес и Кристен Андерсън-Лопес, в компилацията Frozen: The Songs