Няма търговска марка в света, която да не е преминала през тежки времена. Нещо повече! Има марки, които днес не съществуват, просто защото не са успели да се променят навреме.

Жените правят какво ли не, за да запазят вниманието на любимия мъж към себе си и да останат привлекателни и желани задълго в неговите очи. Кремове против бръчки, лифтинг, пластични операции... В тази жестока надпревара с времето всичко е позволено, даже и неузнаваемо префасониране на външността. Това правило важи и за взаимоотношенията между една марка и нейните потребители. 

Промяна

Дори и влиятелни марки като Harley Davidson или P&G са имали периоди на упадък или дори залез - но въпреки многото трудности са успели да се възстановят, да завладеят нови територии, да станат още по-силни благодарение на ребрандинга. Хамлетовският въпрос тук е: Как е правилно да се направи това? 

Никои не би помислил, че една баба може да стане рекламно лице на моторите Harley Davidson. Ребрандингът направи възможно това. Агенция Ogilvy, Йоханесбург, Южна Африка.

В повечето случай идеята да излъскаш собствения си имидж не става безболезнено или с помощта на магическа пръчка. Промяната във вкуса и настроенията на потребителите, остаряването на целевата аудитория и нуждата да насочиш усилията си на друго място, постоянното изникване на нови конкуренти, развитието на технологиите и появата на нови медии са само малка част от причините, които могат да накарат една марка да се понапудри отново или да промени идентичността си. 

Ребрандинг

Повечето маркетинг мениджъри са приели, че под "ребрандинг" (от анг. re-branding) ще разбират процеса по изменение на името, логото или визуалното оформление на образа на марката.

Ребрандингът включва цялостна промяна не само на външния изглед, но и на основните идеи, ценности и философия,които изповядва марката, цялостната й пазарна концепция, маркетинг и комуникационната й ориентация. 

Ребрандингът е винаги нещо сериозно и мащабно. При ребрандинга се изменя пазарният сегмент и ориентация на марката, типологията и насочеността на рекламата и пиар стратегията, цялостната маркетингова концепция. 

Пилинг или направо под ножа на пластичния хирург? И при ребрандинга има спорни теми, които са въпрос на гледна точка. В случай на промяна само на логото или шрифта за изписване името на марката е по-правилно да говорим за рестайлинг (от анг. re-styling).

Виж още: Rе: Промени се или умри! (II част)