Денят на Star Wars - 4 май, мина под знака на очакването за новите филми и поредната вълна сувенири с любимите герои

Когато "Междузвездни войни-7: Силата се пробужда" излезе по кината през декември, той няма просто да отбележи завръщането на ветерани като Харисън Форд, Кари Фишър и Марк Хамил. Филмът ще възобнови с пълна сила и продажбите на сувенири, свързани с поредицата - откъдето създателите й печелят най-много пари.

Видео: Първите 100 секунди от "Междузвездни войни-7"

От май 1977 г. насам, когато е премиерата на "Епизод IV", приходите само от лицензирането на играчки възлизат на 12 млрд. долара - в сравнение с едва 4,3 млрд. долара, постъпили в касите на кината.

След играчките, съставляващи 44% от приходите на сагата, и билетите най-много постъпления са генерирали продажбите и отдаването под наем на DVD - 3,8 млрд. долара. Видеоигрите са донесли 2,9 млрд. долара, а продажбите на книги - 1,8 млрд. долара. 

Разбира се, касовият успех на филмите е от съществено значение за т.нар. "мърчандайзинг", а лицензионните сделки могат да донесат огромни печалби на производителите или да съсипят бизнеса им.

Маската на Дарт Вейдър е била щампирана дори върху боксерки, които могат да се конкурират само с халата, имитиращ козината на Чубака

Преди да продаде правата на "Дисни" за 4 млрд. долара, Джордж Лукас е финансирал космическата сага, осланяйки се на собствения си нюх. Компании като "Хасбро", "Лего" и "Мател" му плащат милиони, за да произвеждат Star Wars играчки.

В средата на 90-те "Пепси" сключват сделка с "Лукасфилм" за рекордните 2 млрд. долара, за да ползват образите на героите му върху кутийки с безалкохолно и в ресторантите за бързо хранене. Сумата им стига да откупят тази привилегия едва до 2005 г.

От "Дисни" вече анонсираха ново поколение играчки, книги и облекло, които се "приземяват в нашата галактика" от 4 септември, т.нар. Force Friday ("петък на Силата").

Междувременно "Електроник артс", които притежават ексклузивен лиценз за видеоигрите по "Междузвездни войни“ до 2023 г., пускат ново заглавие през ноември - месец преди премиерата на "Силата се пробужда".

Чрез Star Wars Battlefront феновете могат да преживеят отново сцени от досегашните филми, като се превъплътят в персонажи като Дарт Вейдър и Боба Фет, стрелят с бластери, управляват спидери, имперски канонерки и изтребители, дори "Хилядолетния сокол".

Битките се разгръщат със смайваща реалистичност на планети като Хот, Татуин, неизследваната досега Салъст и луната Ендор.

Източник: Profit.bg; "Дисни"