Samsung Galaxy Note7, чиято батерия стана причина за пожари, беше изтеглен спешно от търговската мрежа, а преди дни неговите притежатели бяха призовани към незабавно спиране на употребата и зареждането му

Докато "Епъл" представиха седмия си модел iPhone, Комисията за безопасност на потребителските продукти в САЩ (CPSC) призова всички притежатели на новия Samsung Galaxy Note7 да изключат смартфона и да преустановят неговото зареждане и употребата му.

Причината - зачестилите съобщения за пожари, причинени от литиево-йонните батерии на апарата както по време на зареждане, така и при използването му, когато е напълно зареден.

Новият Galaxy Note, който зад Океана е в продажба от 19 август, беше изтеглен от търговската мрежа още в началото на този месец, а пътуващите бяха предупредени да не включват и да не зареждат смартфоните си от този модел на борда на самолетите.

Някои държави, като Обединените арабски емирства, дори забраниха употребата на "седмицата" по време на полетите на националните авиопревозвачи, а авиационните власти в САЩ посъветваха американците да не го слагат изобщо в багажа си.

Междувременно южнокорейската компания, която е най-големият производител на мобилни телефони в света, обяви, че започва замяната на върнатите устройства от 19 септември, като увери: "Безопасността на нашите потребители е абсолютен приоритет".

Отзоваването на 2,5 млн. Galaxy Note7 доведе до срив в акциите на "Самсунг", чиято цена днес се срина с повече от 6%.

Основното затруднение пред тях е да определят кои апарати са засегнати от проблема с батериите.

Но защо се стига дотук? Би Би Си обясняват, че ако клетката на литиево-йонната батерия се зареди прекалено бързо или в нея има дори незначителен производствен дефект, резултатът може да е късо съединение - а оттам и пожар.

Според експерта в тази област Клеър Грей от университета Кеймбридж трябва да се потърсят по-безопасни алтернативи на лития. Потребителите обаче не трябвало да изпадат в паника.

До изтеглянето на смартфона се стигна след 35 докладвани инцидента.

В официалното съобщение на "Самсунг България" се казва:

Samsung се ангажира да произвежда продукти с най-високо качество и ние вземаме под сериозно внимание всеки инцидент, докладван от нашите клиенти. В отговор на скорошните сведения относно новия Galaxy Note7, извършихме задълбочена проверка и открихме изолиран проблем с батерията.

В глобален мащаб са докладвани малък брой случаи и в момента провеждаме задълбочена инспекция с нашите доставчици, за да идентифицираме възможните засегнати батерии на пазара. Тъй като безопасността на нашите потребители е абсолютен приоритет за Samsung, ние спряхме продажбите на Galaxy Note7.

За клиентите, които вече са закупили Galaxy Note7 на пазарите, в които продажбите са стартирали, ние ще подменим тяхното устройство с ново, като подмяната ще започне от 19 септември.

Осъзнаваме неудобството, което това може да причини на пазара, но нашите действия са продиктувани от стремежа ни да продължим да предоставяме най-качествени продукти на нашите клиенти.

Докато бъде осигурено ново устройство за подмяна, призоваваме всички, закупили Galaxy Note7, да изключат своето устройство и да се свържат с нашия център за обслужване на клиенти 0800 111 31 възможно най-скоро. Моля, използвайте предишния си телефон, докато бъде осигурен нов Galaxy Note7.

Ако вече не разполагате със своя предишен телефон, моля, свържете се с отдел "Обслужване на клиенти" в Samsung или с ритейлъра (търговеца на дребно - бел.ред.), от който е закупен Galaxy Note7, за да Ви бъде осигурен телефон за временно ползване, докато пристигне новият Ви Galaxy Note7.

Официално продажбите на Galaxy Note7 в България още не са започнали, но ако сте направили предварителна поръчка и в момента очаквате доставка:

Извиняваме се, че все още не сте получили своя нов Galaxy Note7. Работим с нашите партньори, за да организираме за вас доставката на подменено устройство. Ще имаме нов Galaxy Note7 за вас възможно най-скоро, считано от 19 септември.

Източник: Би Би Си, CPSC, Самсунг България