Как да се научим да извличаме максимума от по-отегчените служители в офиса

В работната среда има различни типове хора. Някои са абсолютните работяги, които се нагърбват с най-много задължения и са постоянно заети. Други са пък по-мързеливи и на тях уж не трябва да се възлага особено важна дейност. Но дали наистина е правилно това? 

В края на краищата именно те знаят най-преките пътища за разрешаването на даден проблем, дават най-ефективните резултати, гледат нещата да вървят гладко и пестят време. От "Бизнес инсайдър" пишат как да се извлече максимума от тях.

Когато служител бездейства, той най-вероятно е намерил много по-лесен начин за правене на нещата или просто има по-силни развити умения от другите. Поучете се от тях и ги накарайте да помагат на другите.

Понякога служителите изглеждат отегчени, но е възможно да са просто дълбоко замислени или да имат по-добра идея. Намерете им предизвикателство, което да е по-близко до интересите им или им дайте по-трудни задачи.

Виж още: 7 професии за истински мързеливци

Ако те изглеждат разсеяни, може би това, което се случва на работното място, не ги вълнува. Тогава им поверете проекти, които изискват многофункционалност, и задача, която трябва да се свърши бързо.

Ако мързеливите служители може да изглеждат лениви, вдигнете летвата, дайте им поле на изява, така че да свършат повече. Създайте предизвикателства и цели, които да им позволят да достигнат нови висоти.

Помогнете на служителите си да развият нови умения и им покажете, че сте загрижени за техния успех.

Виж още: Учени: На хората им е заложено да са мързеливи

От изданието подчертават, че става дума за хора, които успяват да свършат дадена работа с малко или почти никакво видимо усилие. Техният мързел е реален, но това е и симптом, че могат да постигнат повече, ако им се даде тази възможност.

Ако има трудна работа, която трябва да се свърши, прехвърлете я на "мързелив" служител и го наблюдавайте дали ще успее да намери нов, по-лесен начин за изпълнението й. Както се казва, "накарай мързеливия на работа, за да те научи на ум".

Не отчуждавайте мързеливите си служители, а ги предизвиквайте да се разсеят и ги карайте да работят. Оставете се да ви научат повече за продуктивността, ефективността и конструктивността.

Виж още: 10 закона на мързеливеца

Източник: "Бизнес инсайдър"