Спад от 0,7% отчита рекламният пазар у нас през 2013 г. спрямо 2012 г.

Най-много са намалели парите за онлайн реклама - минус 16,9%. С 5% по-малко са инвестициите в пресата, за радиореклама сумите са с 3,4% надолу. Малък ръст има в тв рекламата – 3,5%. С 2,3 на сто нарастват парите за външна реклама. Статистиката изнесе председателят на Управителния съвет на Българската асоциация на комуникационните агенции Красимир Гергов.

Общите нетни бюджети за реклама през 2013 са 303,38 млн. лв. Най-много са парите за телевизия – близо 185 млн. лв., за преса са 40 млн.лв., за външна реклама са похарчени 38 млн. лв., 15 млн. лв. са за радиореклама, 20 млн. лв. е обемът на рекламата в интернет и около 3,5 млн. лв за BTL активности. Очакванията са през 2014 г. тенденциите да се запазят, като общият обем на пазара ще нарасне с около 2%.

"Реалният спад в нетни стойности при интернет рекламата не включва активностите във "Фейсбук", "Гугъл" и обяви", допълва Иво Цеков, управляващ директор на "Пиеро 97". Според него първите шест месеца на 2013 са по-доходоносни за българските онлайн медии. С най-сериозен ръст спрямо 2012-а са месеците март и май.

През втората половина на отминалата година интернет рекламата тръгва надолу, а декември е един от най-неблагоприятните месеци за българските онлайн медии. „Последните три месеца от годината, традиционно най-силни, доказаха, че на пазара няма вече нищо сигурно. Рекламодателите могат да променят решенията и договореностите във всеки един момент“, изтъкна Иво Цеков.

Източник: Мениджър Нюз