Само от началото на годината продажбите на таблети са спаднали с 8,5%

Световният пазар на таблети продължава да се свива за повечето водещи марки според данните, публикувани вчера.

През първото тримесечие спадът е с 8,5% на годишна база до 36,2 млн. продадени устройства по данни на компанията за анализи IDC, предава АФП. 

Тенденцията продължава десето тримесечие. Според друга анализаторска компания, Strategy Analytics, спадът е достигнал 10%.

IDC отблязва, че "Епъл" остава начело в сегмента с дял от 24,6%, въпреки спада на продажбите с 13%. Следва "Самсунг" с 16,5% (-1,1%).

Виж още: Google създаде приложение за родителски контрол

Единственият производител, отбелязал ръст на продажбите, е китайският "Хуауей" (с 31,7%), което му отрежда пазарен дял от 7,4%. Компанията дължи успеха си на продукт с подвижен екран и операционна система "Уиндоус".

Amazon не публикува данни за продажбите си, но според IDC те са достигнали около 2,2 млн. таблета и пазарен дял от 6% (-1,8%), преди "Леново" с 5,7%.

Strategy Analytics, която публикува подобни данни, коментира, че първоначалният успех на таблета Surface на "Майкрософт" изглежда е останал в миналото. Според анализаторите продажбите на устройствата с "Уиндоус", включително Surface, са намалели с 2% на годишна база до 6,3 млн. или пазарен дял от 15%.

Източник: АФП