Медия планът не е възможност, а необходимост.

Каква аудитория се опитвате да стигнете? Какво искате потребителите да направят? Това са двата важни въпроса, на които трябва да си отговорите задължително преди да пристъпите към съставянето на медия план.

Каква аудитория се опитвате да стигнете?

Няма една хомогенна група "хора". Първата стъпка е да идентифицирате аудиторията си.

Настоящи клиенти, за които се предполага, че знаете всичко.

Потенциални клиенти – това е съвсем различна група. Затова съобщението, което изпращате на тази група трябва да е съвсем различно в сравнение с онова, което казвате на настоящите си клиенти.

Заинтересованите лица – има група заинтересовани лица, които представляват малък процент от населението. Това са вашите бизнес партньори, колеги и вътрешни за бизнеса лица.

Конкуренцията – посланието ви не съществува в някаква изолирана среда. Независимо какво правите винаги трябва да имате предвид какво казва конкуренцията.

Медиите – това, кoето казвате на репортерите, редакторите и новинарите, не може да прилича на никое друго ваше послание в този списъка. Това е специална аудитория и тя има специални нужди.

Вижте още: В коя медия да рекламирате

Какво искате потребителите да направят?

Да кажем, че някак си магически сте успели да стигнете до всеки човек. Сега какво искате тези хора да направят? Направете списък на възможните действия за всичките таргет групи: настоящи и потенциални клиенти, заинтересовани лица, конкуренция, медии.

Ясно е, че искате да направите от потенциалните си клиенти реални. Но какво искате настоящите ви клиенти да направят? Ами заинтересованите лица? И какво според вас е успешна ответна реакция от журналистите и медиите? Направете този списък с желания. Бъдете конкретни.

Когато сте наясно с всичко това, следващата стъпка е да се запознаете в детайли с различните видове канали за комуникация. Да разберете кои от тях са подходящи за вашите цели и бизнес, защото те са много различни. Едно е сигурно - всичко това ще ви бъде много полезно и няма и за миг да съжалявате за положените усилия.

Вижте още: Тактика за туширане на недоволни клиенти

Източник: Мениджър Нюз