Искате да подобрите отношенията с шефа си? За това не е нужно да се подмазвате и да манипулирате, напротив, трябва да знаете как да работите ефективно и да разбирате какво се иска от вас.

За да ви помогне в това начинание, бизнес блогът Quickbase предлага 12 тактики, с които ще се издигнете в очите на началника.

1. Уверете се, че сте на едно мнение по отношение на очакванията

Поговорете с мениджъра си за целите и приоритетите за годината и разберете как изглежда успехът в неговите очи. В разговора трябва да изясните и какво не бива да правите - тема, която често не се изговаря и затова води до много проблеми.

2. Обръщайте внимание на въпросите на шефа си, за да разберете какво е важно за него

Така може да си направите важни изводи за бъдещите си работни приоритети и задачи. Например може да забележите, че началникът ви често ви пита как ще направите така, че месечните доставки да не закъсняват. Ако се научите да предвиждате тези неща и да се справяте с тях, преди да са ви попитали, ще се превърнете в мечтата на всеки мениджър.

3. Направете работата на шефа си лесна

Когато ви дадат задача, първо повторете на глас заданието и не забравяйте да обясните как си представяте очаквания изход, крайния срок и евентуалните проблеми. В началото това може да ви се стори глупаво, но всъщност този метод ще изчисти много неясноти още в началото. След това оставайте ангажирани с процеса, като редовно давате информация за напредъка си и предоставяте възможност на мениджъра да ви предложи насоки.

4. Предлагайте решения

Недейте просто да ходите при шефа с нови и нови проблеми - за всички ще бъде по-добре, ако имате също така идея за разрешаването им.

5. Поемайте отговорност за грешките

Ако някой проект не се развие така, както сте се надявали, кажете това, преди да се е наложило да го направи шефът ви. Той ще се впечатли, че разсъждавате самокритично - а и ще отнемете една трудна задача от плещите му.

6. Фокусирайте се върху нещата, които можете да контролирате

Със сигурност ще се сблъсквате с проблеми в работата или с шефа си, на които няма да можете да повлияете. Вместо да се тревожите за тях, съсредоточете се върху нещата, които можете да промените в позитивна насока.

7. Комуникирайте така, както предпочита началникът

Ако вие предпочитате имейлите, а той - личните разговори, направете компромис. Няма да постигнете много, като изпращате дълги имейли на началник, който просто не обича да ги чете.

8. Казвайте си, когато не сте доволни

Ако сте раздразнени или разстроени от нещо, повдигнете въпроса. Говорете за отраженията му върху работата и за нещата, които могат да бъдат променени за в бъдеще. Бъдете умни - започнете този разговор, когато мениджърът ви не е претрупан с работа, и обмислете думите си предварително.

9. Не приемайте нещата лично

Ще има моменти, когато гледните ви точки ще се различават. Тогава трябва да защитите убежденията си и, ако се налага, да обясните на шефа си защо един или друг подход може да се окаже погрешен. Ако в крайна сметка началникът ви избере път, различен от вашия, заложете на дебелата си кожа. Не приемайте нещата лично и не се засягайте.

10. Изслушвайте обратната връзка с отворено съзнание

Нормално е да не сте съгласни с нещо, но показвайте това, без да заставате в отбранителна позиция. Помнете, не сте в съдебната зала и мениджърът ви не очаква да се защитавате като професионален адвокат. Той търси знаци, че чувате какво ви казва и го обмисляте с отворен ум.

11. Не забравяйте, че и шефът е човек

Така че със сигурност ще го видите в моменти, когато е разстроен, нервен, стресиран или когато наистина ще се радва да чуе, че е свършил нещо добре. Освен това, точно както и вие сте чувствителни към взаимоотношенията, вашият началник също им отдава значение. Ако например поемате отговорности, които някога са били негови, вероятно няма да му стане приятно да чуе от вас колко зле е вървяло всичко, докато вие не сте поели юздите. С други думи, бъдете тактични.

12. Поддържайте високо ниво

Информирайте се, не позволявайте на проблемите да ви завладеят, нека не се налага шефът да ви казва нещата по два пъти - като цяло, бъдете човек, на когото може да се разчита. Ще се изненадате колко по-лесно ще работите с началника си, когато покажете, че сте стабилни, отговорни и разбиращи!

Източник: manager.bg