Осем съвета, които ще ви помогнат да не избухнете и да не реагирате прибързано

Не може да се харесвате и да се разбирате с всички. Това е факт. Лошото е, когато на работа се намери някой колега, който да ви вбеси до крайност. Или пък дори - по-зле - да му стане навик да ви вбесява. 

Лошото е, че в офиса трябва да се държите професионално и не можете да дадете воля на емоциите си. На работа важат други правила и може дори да ви уволнят, ако си изпуснете нервите. 

"Бизнес инсайдър" предлага няколко съвета, които ще ви помогнат да изпуснете парата, без да създавате ексцесии и да причинявате щети на офиса или върху колегата: 

Признайте, че има конфликт и ви е грижа 

Разногласията в офиса са нормални и неизбежни. Особено в случаите, когато са налице промени в бизнеса или пък въвеждане на нова стратегия. Ако сте силно ангажирани с работата си и държите гласът ви да се чува, но това не се получава по желания начин, в това няма нищо лошо. Важното е винаги да се държите с уважение към другите. 

Виж още: Кои фрази показват, че човекът срещу нас е ядосан

Преди да изпуснете гнева си, помислете как ще се чувствате след няколко месеца 

Ако смятате да се задържите на работното място за известно време, струва си да разрешите конфликта с колегата по възможно най-щадящия начин. При всички положения не си позволявайте да връхлети над масата за преговори и да го хванете за гърлото. Не горете мостове. 

Не пускайте клюки 

Ако имате проблем с човек в офиса, бъдете тихи. Не му давайте гласност. Това не само не е професионално, но и може да създадете неприятно впечатление у другите. Освен това няма нищо честно в това да намесвате колегите в собствения си конфликт на работното място. 

Попитайте какво става и изгледете различията 

Подобно на всеки случай на разногласие, по-добре е да попитате направо, отколкото да криволичите, търсейки решение. Отсрещната страна може въобще да не е наясно, че с нещо ви е разстроила. 

Виж още: 6 качества на истински добрия служител

Отделете малко време за разговор очи в очи 

Лесно е да объркаме тона на човека, който говори с нас, когато общуваме по имейл. Затова, ако искате да разясните ситуацията, срещнете се на живо. 

Бъдете внимателни с езика 

Никога не връхлитайте в нечий офис с убедеността, че сте готови да му хвърлите цялата вина. Разпознайте коя е вашата роля в конфликта, извинете се, ако трябва. 

Осигурете медиатор 

Ако конфликтът е прекалено голям, по-добре е да замесите и трети човек. Такъв, който ще бъде обективен. 

Виж още: Защо саркастичните хора са по-успешни

Върнете се на бюрото си, поемете дълбоко дъх и кажете "Гусфрабаааа" 

Ако всичко друго не свърши работа, можете да се върнете на бюрото си, да поемете дълбоко дъх и да кажете „Гусфрабаааа“, както прави Джак Никълсън във филма "Психаротерапия".

Източник: "Бизнес инсайдър"