Как да направим разговора с песимистични и негативни хора по-приятен и по-малко натоварващ

Способността да общуваш качествено е сред най-важните умения в днешния свят. Общуването ни помага в личния живот, в бизнеса, при разговори с колеги и клиенти. Качественото общуване обаче означава да умеем да измъкваме максимума, когато ни се налага да комуникираме и с неприятни или силно негативни хора. Това вече е предизвикателство. 

Все пак има начин за спраяне и с такива хора. За сайта на списание Entrepreneur експертът по етикет и протокол Жаклин Уитмор дава 7 препоръки за по-приятен, ненатоварващ и ползотворен разговор с негативни хора. 

Ето какво препоръчва тя: 

Проявете съпричастие

Ако някой започне диалога с вас негативно, погледнете на нещата от неговата гледна точка, приемете блоката му и след това се опитайте да поведете разговора към по-приятна тема. Може да отговорите със "Съжалявам, че така се случва" и да предложите след това, например: "Да отидем да си купим кафе". По този начин ще отклоните вниманието на човека от темата. Той най-вероятно се е фиксирал в нея. Това го кара да се чувства зле. 

Говорете за други неща

Темите са разнообразни. Времето, кафето в офиса, разкажете забавна шега (стига да не е особено груба или да има вероятност другият човек да се засегне). Когато ни е зле, всички сме сме естествено склонни да се дразним и мръщим, щом някой тръгне в разговор с нас от блоката си. Отклоняването от темата може да го накара да се замисли за нещо друго, по-приятно, и така да се успокои. 

Виж още: 3 фрази, които отблъскват клиентите

Направете комплимент на човека 

Дайте му причина да се усмихне с адекватен комплимент. Ако уцелите точната похвала, тонът ще се смени към по-положителен. 

Ако проблемът ви е познат, разкажете за собствения си опит

Може проблемът да ви е познат. Може би и вие сте преминавали през същата трудност, който разстройва събеседника и го прави негативен? Наблегнете на това. Покажете, че несправедливостта е споделена - това не се е случвало само на него. 

Повторете част от това, което чувате от отсрещната страна

Тази техника е изпитана - ако го сторите, човекът отсреща може да се изненада. Той самият може да не предполага колко негативно звучи. 

Виж още: Кои фрази показват, че човекът срещу нас е ядосан

Предложете помощ

Често оплакването и негативното говорене не са молба за помощ, а са продиктувани от нуждата да се сподели. Но има и много случаи, в които те са такава - за мнозина е трудно да помолят за помощ, смятат че така ще изглеждат слаби и неефективни личности. Ако чувствате, че случаят може да е такъв, предложете помощ. Може точно това да е нужно. 

Ако събеседникът ви се върти около една и съща тема, сменете я пак

Само се постарайте да го направите деликатно и плавно. Насочете го постепенно към нещо положително (за него). Ако го познавате добре, изберете теми, за които знаете, че действат позитивно. 

Не се излагайте на негативното говорене прекалено дълго

Негативните емоции са вредни и заразни, затова не е добре да се прекалява с тях. Приемете някакъв вътрешен свой времеви лимит и ако то продължава, сменете компанията за известно време. Винаги бъдете дипломатични и запазвайте неутралния тон. Борете се с влиянето - дори да не е нарочно, разочарованите хора се опитват да ни оказват въздействие и да ни предават мрачното си настроение. Правят го в опита си да ни направят съпричастни. Поставете си граници и не позволявайте да се впуснете надълбоко в драмата. Ако и вас ви обхване лошото настроение, това ще ви отнеме от вътрешния мир и продуктивността. Никой не го иска. 

Виж още: 13 дребни знака, които ни помагат да преценим човек

Източник: entrepreneur.com