Задълженията на БДЖ са в размер на 565 млн. лева, заяви министърът на транспорта Ивайло Московски. От тях 109 млн. лева са от "БДЖ–Товарни превози", а останалите са от "Пътнически превози"

Оперативната загуба на БДЖ за миналата година е:

 - за "Товарни превози" – 12 млн. лева, 

- за "Пътнически превози" – 15 млн. лева. 

Ивайло Московски посочи, че 40 милиона лева, за които опозицията твърди, че са спестени, всъщност са загуби, информира БНР.

По-рано днес по време на правителственото заседание министър Московски е съобщил, че има предписание за спиране на 32 локомотива, защото не са ремонтирани и са опасни за хората.

Мерките за стабилизиране на БДЖ, според които бяха спрени 38 влака на първия етап, предвиждат да бъдат спрени още 81 влака, посочи на извънредно заседание на транспортната комисия към парламента изпълнителният директор на БДЖ Владимир Владимиров. 

По думите му, ако субсидията за БДЖ се запази в размер на 140 млн. лева, ще има недостиг от 12,5 млн. лева за извършване на най-наложителните ремонти.

Според Владимиров, ако се започнат мерките за спиране на влакове и намаляване на персонала, няма да могат да дадат реално проявление през тази година в пълния си ефект, тъй като има колективен трудов договор, който изисква от БДЖ определена процедура. 

Той добави, че на освободените служители трябва да бъдат платени около шест работни заплати.