Потребителите на мобилните услуги от телекома са нараснали с 1% до над 4,2 млн.; с 45% повече са индивидуалните клиенти, комбиниращи гласови мобилни и интернет услуги; с 8,2% повече са абонатите на телевизия от "Мтел"

Клиентите на "Мобилтел", използващи мобилен интернет, са се увеличили през 2014-а с 29% спрямо предходната година и броят им е достигнал близо 250 хил., сочат обявените годишни финансови резултати на "Телеком Аустрия груп", част от която и е българският телеком.

През изминалата година, също като и през 2013-а, телеком пазарът у нас се е повлиял негативно от

слабата макроикономическа среда и политическата нестабилност,

което намалява потреблението и свива приходите на компаниите. Въпреки тези неблагоприятни обстоятелства "Мтел" поддържа положителната тенденция за ръст при клиентите на мобилни и тв услуги.

Оповестените данни показват, че "Мтел" отчита растеж като цяло при клиентите на мобилни услуги - мобилна телефония и интернет, които нарастват с 1% до над 4,2 млн.

Голям ръст се наблюдава при индивидуалните клиенти, които ползват пакети с гласови услуги и услуги за мобилен интернет. Техният брой

се увеличава с 45% спрямо 2013 г.

Средният приход от абонат (ARPU) от мобилни комуникации спада от 6,3 евро до 6,1 евро през 2014 спрямо 2013 г., повлиян основно от спада на средния приход в бизнес сегмента, докато средният приход от абонат при индивидуалните клиенти остава стабилен.

Компанията отчита увеличение и при приходите от фиксирани линии за достъп. Средният приход от една линия бележи 6,9% ръст на годишна база и

достига 14,40 евро

Приходите от фиксирани услуги също са се повишили и нарастват с 1,4%, до 26,6 млн евро.

След успешния старт на DTH телевизията увеличение се наблюдава и в броя на клиентите, използващи тв услугите на телекома - през разглеждания период те са с 8,2% повече.

Въпреки положителния ефект от стабилния ръст при мобилните данни, приходите за цялата 2014 г. се понижават със 7,1% до 371,3 млн. евро, негативно повлияни от

намаления в цените за крайните клиенти и таксите за терминиране

Въпреки цялостна оптимизация на разходите в компанията, сравнимата EBITDA намалява с 9,8% до 143,1 млн. евро като следствие от неблагоприятните икономически условия в страната.