Играта, която се превърна в сензация само за един уикенд, вече не може да бъде сваляна

Ако още не си свалил пристрастяващата игра Flappy Bird за iOS или Android, нямаш късмет.

Създателят й Донг Нгуен официално я свали от онлайн магазините на "Епъл" и "Андроид", защото повече не можел да издържи на напрежението и стреса от непрекъснатия й успех. 

Въпреки че, приложението се появи през май 2013 г., то се превърна в сензация миналата седмица, когато се изкачи до върховете на класациите за безплатни приложения. Предполага се, че играта носи на създателя си по над $55 000 на ден от реклама.

Потребителите, които вече са инсталирали играта на устройството си, ще могат да продължат да играят, което означава, че приходите от нея няма да стихнат, затова анализатори смятат, че действията на Донг са хитра маркетингова стратегия да повиши още повече вниманието към нея. 

В рамките на по-малко от денонощие след като той е обявил, че ще свали Flappy Bird ревютата за играта са набъбнали от 75 000 до 146 000. Освен това броя на последователите на неговия профил в "Туитър" за същото време е набъбнал с 60 000 души.

Манията около играта стана толкова голяма, че в момента в големи онлайн магазини се продават използвани телефони с инсталираната игра, като цената им стига до $100 000 (започвайки от $650) само за ден.

Концепцията на играта е изключително проста - потребителят трябва да задържи птицата летяща, натискайки екрана на устройството си, и междувременно да я прекарва през куп препятствия. Дизайнът е прост, но заданието - изключително трудно.