Срещнахме се с Петър Петров в разгара на музикалното лято, за да си поговорим за хубава музика, фестивална култура и звездни прищевки.
Петър Петров е генерален мениджър на "Болкан ентъртейнмънт" (БЕК), промоутърската фирма, която стои зад едни от най-големите концертни прояви в България.
Те са виновни за Sofia Rocks, гостуванията на Джо Кокър, Мейси Грей, Натали Коул, Металика, AC/DC, Rammstein, Майкъл Болтън, KISS, INXS, Джеймс Блънт, Ерос Рамацоти, Deep Purple, Риана и много други.
Дължим им много часове качествена музика, 100% забавление, добра организация и професионално отношение. Ето как се постига всичко това - от извора.
Какво ви предстои до края на годината?
Il Divo & Orchestra, които се случват на 25 септември в "Арена Армеец", а пет дни по-късно отново там ще бъде и Лени Кравиц.
Къде концертите са по-добри - в закрита зала или на стадион?
Аз не ги разделям на помещения. Всички трябва да се случат така, че артистите и публиката да останат доволни.
Как си избирате артистите?
Опитваме се да налучкаме пазара и желанията на българите, а едва след това опитваме да организираме шоуто. За съжаление, българинът е много непредвидим в предпочитанията си.
Имаш ли примери и за двете?
Мога да дам. Например групата Limp Bizkit, които се събраха отново преди няколко години. Всеки смяташе, че на концерта им ще дойдат поне 10 000 души. Накрая в залата имаше 3000, което е странно, защото те са световна банда и не го казвам заради пристрастията си към тях. Те продават навсякъде, в България обаче очевидно не.
Обратният вариант е Мейси Грей, за която смятахме, че ще събере най-много 1500 души. Концертът бе гледан от 3500 души.
Сещаш ли се за странни капризи на звезди, които е трябвало да изпълнявате?
Не бих казал капризи, а желания. Има всякакви, но смятам, че те са продиктувани от факта, че тези артисти пътуват по цял свят, без да спират, и изискванията им са свързани с неща, които ги карат да се чувстват близо до дома си.
С кой концерт се гордееш най-много?
Като бивш музикант, аз съм израснал с музиката на AC/DC и не съм и предполагал, че ще мога да организирам техен концерт. Това бе едно от събитията, с които съм наистина много горд.
Друго такова е концертът на Metallica "The Big 4". Групата бе наистина очарована от българската публика на предишното си участие, затова реши да заснеме този концерт на DVD. За мен и за родните фенове трябва да бъде истинска гордост, че едно такова събитие се е случило в България и се разпространява в цял свят. Дотогава такова нещо не се бе случвало.
Иначе аз се гордея с всеки концерт, който се е провел успешно.
Освен Sofia Rocks, мислите ли да организирате и други фестивали с различен тип музика?
Когато партньорът ми Дейвид Либербeрг измисли името Sofia Rocks, в главите ни "rocks" не означаваше само хевиметъл и рок музика, а "разбиване". Искахме просто да създадем нещо, на което хората да се забавляват на макс. И това все още е така. От друга страна, в България все още има най-много почитатели на рок музиката. Донякъде Sofia Rocks вече се обособи като рок фестивал и може би така ще продължава.
Друг е въпросът доколко България има нужда от фестивали, защото българите нямат фестивална култура. Хората чакат да се обявят хедлайнерите и тогава решават дали ще отидат на това събитие. По цял свят "фестивал" означава купон. Означава да отидеш там, да пиеш бира, да се забавляваш с приятели и да чуеш любими групи, а не да робуваш на една група от двудневно събитие.
За в бъдеще надали ще организирам друг фестивал. Ще опитам да продължа традицията на Sofia Rocks. Има и друга музика, която не разбирам и не е нужно да се опитвам да правя. Като електронната музика например.
Планираш ли да посетиш чужд фестивал това лято?
Не. Аз нямам време да гледам собствените си концерти, камо ли да посещавам чужди фестивали. Бих отишал на друг фестивал, само за да се науча или да открадна нещо от тяхната организация, което смятам, че е по-добро.
Кога ще поканите Канйе Уест?
Опитвали сме се и продължаваме да се опитваме. Ние не работим само в областта на рок музиката. Дори първият концерт, който организирах, когато започнах да се занимавам с това, бе този на Хосе Карерас.
Много артисти попадат в нашето полезрение. Въпросът е на бизнес. Има много музиканти, които са страшно популярни навън, но в България не са известни или просто феновете им са в много тесен кръг. А ако не можем да им изплатим хонорара, цялата процедура се обезсмисля. По-добре хората да ги гледат някъде в чужбина.
Какво е мнението ти за чалгата?
Нямам нищо против нещо, което се продава. Това означава, че си има пазар. Не може да кажеш, че нещо е "гола вода", при положение че то се продава и го слушат. От друга страна, не понасям този вид музика и не бих правил концерти на такива изпълнители. Факт е, че те не пълнят стадиони и зали или поне спряха да го правят последните години.
Свидетели сме и как дами като Цеца Величкович и Лепа Брена напълниха "Арена Армеец", явно българинът харесва този тип музика и има нужда от нея. Как да критикувам нещо, което толкова хора харесват.
Кой още мечтаеш да поканиш?
Пак казвам, звезди по цял свят има много, но колко биха напълнили зала тук е съвсем друг въпрос. Има звезди като Bon Jovi, Rolling Stones, U2, които наистина си струва да бъдат поканени в България. Въпросът е във възможности, цени и добра преценка на публиката.
Например сега, докато набирахме групи за Sofia Rocks тази година, попаднахме на страхотни млади банди, ама страхотни, които съм убеден, че си имат фенска маса, но тя едва ли е у нас.
Колко време отнема подготовката на едно такова събитие от първото обаждане до финала?
Винаги различно, но е месеци наред. Специално за тазгодишното издание на Sofia Rocks започнахме работа от края на миналогодишното, но си струваше, получи се страхотно.
Успех занапред!
Благодаря!
Билети за Il Divo и Лени Кравиц ще намериш тук.
1 Коментар
Your content is very interesting. I am very impressed with your post. I hope to receive more great posts.German WWii Trench Coat