Логото е символ на бизнеса, който снабдява потребителите с инстинктивно, силно разпознаване на марката и на продукта или услугата, които се предлагат

Често се случва голяма част от хората да бъркат брандирането на бизнеса с логото. Да напомня, двете не са едно и също. Логото е само парченце от брандинг стратегията.

Преди да започне процеса на създаване на лого, всеки стартиращ бизнес трябва първо да разработи бранд стратегия. Защо? 

Виж още: Лого еволюция

Логото е като малка реклама за компанията

Без стратегията зад него то може да разпространи невярно съобщение и в замяна дори да отслаби развитието на бизнеса. 

А в маркетинга е задължително посланието на бранда да бъде постоянно, за да се постигне разпознаваемост.

Виж още: Rе: Промени се или умри!

Как да разберете, че сте готови да преминете към процеса на създаване на лого за бизнеса?

Мисията на логото е да представи ценностите и целите на компанията. Уверете се, че те са ясно определени преди да потърсите дизайнер. 

Бъдете сигурни в идеята, която разпространявате чрез вашия бранд, и след това асоциирайте логото с нея.

Логото винаги трябва да отразява професионализъм и растеж, независимо колко е малка компанията.

То трябва да изглежда универсално и не толкова да отговаря на времето, в което възниква компанията, колкото по-скоро да бъде подходящо за поява и употреба след години.

Вместо заключение

Уверената и силна брандинг стратегия използва дизайна, за да комуникира съобщение, което привлича целевата публика на бизнеса. Това е съобщение, което внушава доверие в името и същевременно се разграничава от конкуренцията.

Ако настоящото лого на компанията не отговаря на тези изисквания са необходими усилия за промяна на дизайна му и репозициониране на бизнеса.

Виж още: Rе: Промени се или умри! (II част)

Автор: Лаура Лейк/MarketingAbout