Доклад на LinkedIn анализира новите тенденции при смяната на работното място

Защо хората сменят работата си? Всеки бизнес има нужда от служители и рано или късно ни се налага да наемем хора, които да работят за нас. А когато от тяхната работа зависи самото представяне на фирмата, от значение е кого наемаме. 

Освен това значение има и какво търсят самите работещи. В среда, където фирмите се конкурират за най-добрите професионалисти, особено важно е какво им предлагаме самите ние. 

Новият доклад на LinkedIn показва именно тези тенденции. От социалната мрежа за професионалисти са събрали информация от 10 хил. анкетирани и са подложили на наблюдение над 7 млн. потребители на сайта. 

Една от основните тенденции, които авторите на доклада са забелязали, е повишеният брой на активно търсещите работа. За 4 години те са нараснали с 36%. 

Виж още: 10 съвета как да се възползваме максимално от LinkedIn​

Има сериозен ръст и в броя на т.нар. в доклада warm passives - служители, които не търсят активно нова работа, но са отворени към нови предложения. При тях за 4 години броят им се е повишил с 16%. Суперпасивните служители, които не обмислят въобще смяна на работното си място пък са намалели с 55%.

Според доклада водещият мотив за смяна на работата са новите възможности за развитие в кариерата. Данните показват, че 45% служителите, сменили работата си през последната година, са се притеснявали, че нямат път за развитие в своята фирма, а за 59% пък са приели нова заради предлаганите от друга фирма възможности за развитие и ясен кариерен път. 

Сред водещите причини за смяна на работното място влизат също така и по-доброто заплащане и по-добрите социални придобивки, по-предизвикателна работа, припокриване между позицията и уменията на кандидата, повече възможности за влияние върху развитието на фирмата и вяра в бъдещето на самата компания. 

Виж още: Как да направим бизнес контакти в LinkedIn

От LinkedIn съветват да се обръща сериозно внимание на препоръките, както при подбор на кандидати за работата, така и при кандидатстване за нова работа. Чрез препоръка от познат, човек, на когото имаме доверие, се постига много по-силно впечатление. 

Друга любопитна тенденция, която се забелязва, е насочването към по-малки компании. Все повече хора предпочитат да започнат работа в по-малка организация. Въпреки това в Европа водещият начин за намиране на наова работа/намиране на хора за отворена позиция продължават да са агенциите за набиране на персонал. 

Източник: LinkedIn