Намерен е вече начин, който кара предметите да стават невидими

Мантия невидимка всъщност едва ли е най-точното определение за изобретението на учените от университета "Рочестър". И все пак вече има начин, чрез който големи предмети могат да бъдат напълно скрити от погледа на хората. Технологията е вдъхновена от романа на Джоан Роулинг "Хари Потър".

Устройството, което учените от "Рочестър" са разработили, изглежда по-скоро като някой апарад, който очен лекар би използвал. Той съдържа множество лещи, които пречупват светлината по определен начин, който напълно скрива предмета, поставен пред тях.

По време на тестовете учените са успели да скрият ръка, лице и линия – като всеки от обектите е изглеждал невидим, а картината зад скрития предмет се е виждала. Според изследователите приложенията на откритието са безброй.

"Представям си, че може да се използва са скриване на ремарке, за да може шофьорът да има видимост назад. Може да се използва и при операции в медицината, от военните, в интериорния дизайн и изкуството", казва Джоузеф Чои, един от студентите, работещи по проекта.

Виж още: Как невидимото става видимо

Според професора по физика от "Рочестър" Джон Хауъл, който е и ръководител на проекта, много учени са работили по темата, обаче техните използвали сложни и "екзотични" решения, което оскъпявало крайния резултат.

Устройството, което той и неговия екип разработват, би струвало по-малко от 1000 долара. Въпреки, че учените ще вземат патент върху машината, те са публикували в интернет подробни инструкции как да си създадем "рочестърско наметало" в домашни условия.