Веригата кафенета и услугата за стрийминг създават уникална по рода си "музикална екосистема"

Баристите стават диджеи, коментира CNET след новината за партньорството между "Старбъкс" и платформата за стрийминг на музика Spotify. Наесен веригата ще интегрира услугата в своите над 7000 обекта в САЩ, а след това в Канада и Великобритания, както и в мобилното си приложение.

Благодарение на това 150-хилядната армия от служители на "Старбъкс" ще получат привилегирован абонамент за Spotify и възможността да съставят музикални плейлисти за кафенетата, които после да споделят за клиентите и онлайн.

За първи път веригата отваря за друга компания и програмата си за лоялност, в която членуват над 10 млн. души, събиращи клиентски точки.

Виж още: Легалните онлайн услуги убивали торентите

Spotify дават достъп до повече от 30 млн. парчета и могат да се похвалят с над 60 млн. активни потребители в глобален мащаб, от които 15 млн. - с платен абонамент.

Всички те вече ще имат достъп и до музиката, която "Старбъкс" са предлагали ексклузивно в CD формат през последните 20 години: сезонни и тематични компилации плюс албуми на млади изпълнители и звезди като Джон Ленън, Арета Франклин, Боб Дилън, "Ролинг стоунс", Йо-Йо Ма, Джон Леджънд и Рей Чарлз.

Досега чрез Spotify са били изслушани над 25 млрд. часа музика. Новите им партньори планират да изградят една от най-мощните дигитални екосистеми в търговията на дребно. Договорката между двете фирми се обяснява като логично следствие от еволюцията в музикалния бранш и разцвета на стрийминг технологията.

От старта си през 2008 г. в Швеция Spotify е донесла на правоносителите над 2 млрд. щатски долара и понастоящем е вторият най-значим източник на приходи от дигитална музика за звукозаписните компании в Европа.

Виж още: Кой е най-слушаният изпълнител в Spotify за 2014 г.

Източник: Starbucks